Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Förbud införs gällande att åka med barn på ryggen eller magen i backen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1310752" data-attributes="member: 83225"><p>Fast här finns en central sak som också är den springande punkten. </p><p></p><p>"Mina barn stod på skidor när de var 1.5 år gammal. Dvs. det var bara 1 år då de inte åkte. Jag tyckte inte att det hade gett mervärde om de hade varit med i en bärstol då" </p><p></p><p>Alldeles för många anlägger sin egen subjektiva upplevelse såsom allmänt gällande. Det kan ju lika gärna finnas familjer där 4-åringen vill åka runt i systemet lite grann medan 2-åringen inte kan och om man som förälder då ska kunna haka på 4åringen behöver 2 åringen sitta på ryggen. Det är säkert inte jättevanligt behov och jag har sett ytterst få bärstolar i svenska system men det är ett scenario man hindrar. Är det värt det? </p><p></p><p>Sen finns det förstås massa saker som kan hända ett barn och det finns regler som styr föräldrars ansvar för sina barns säkerhet men att ha dem i en bärstol på ruggen när man åker skidor kvalar inte direkt in där. "Åker man dit för vårdslöshet"? Vad menar du? Åker dit tyder ju på någon slags straffrättslig påföljd men jag har svårt att se vilket brott det skulle röra sig om?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1310752, member: 83225"] Fast här finns en central sak som också är den springande punkten. "Mina barn stod på skidor när de var 1.5 år gammal. Dvs. det var bara 1 år då de inte åkte. Jag tyckte inte att det hade gett mervärde om de hade varit med i en bärstol då" Alldeles för många anlägger sin egen subjektiva upplevelse såsom allmänt gällande. Det kan ju lika gärna finnas familjer där 4-åringen vill åka runt i systemet lite grann medan 2-åringen inte kan och om man som förälder då ska kunna haka på 4åringen behöver 2 åringen sitta på ryggen. Det är säkert inte jättevanligt behov och jag har sett ytterst få bärstolar i svenska system men det är ett scenario man hindrar. Är det värt det? Sen finns det förstås massa saker som kan hända ett barn och det finns regler som styr föräldrars ansvar för sina barns säkerhet men att ha dem i en bärstol på ruggen när man åker skidor kvalar inte direkt in där. "Åker man dit för vårdslöshet"? Vad menar du? Åker dit tyder ju på någon slags straffrättslig påföljd men jag har svårt att se vilket brott det skulle röra sig om? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Förbud införs gällande att åka med barn på ryggen eller magen i backen
Tillbaka
Topp