Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Förbud införs gällande att åka med barn på ryggen eller magen i backen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1310755" data-attributes="member: 146777"><p>Mh. Då behövs det kanske hjälp av den andre föräldern, farmor/farfar/mormor/morfar, vänner etc?</p><p></p><p></p><p>Om nånting händer med ditt barn medans du har den i bärstol och åker skidor är det nog ett brott, nu när det är förbjuden. Fast även om du åker längd och dit barn fryser ihjäl är det ett brott...</p><p></p><p>Som sagt, jag ogillar förbud. Fast när det handlar om barn är det inte längre bara den vuxens frihet som ska beaktas. Barnet är inte "dit", det är en människa som du ska ta hand om.</p><p></p><p>Tyvärr tar inte alla föräldrar sitt ansvar. Personligen tycker jag det blev en rejäl förändring i beteendet när jag fick barn. Innan tyckte jag alltid att "vad fan ska hända" och "det här är ju min frihet" och åkte utan bälte i bilen osv. Men sen fick jag inse att med barn är det inte den personliga friheten längre. Skadar man sig (eller tom dör) av dumma anledningar är det hemsk för dit barn också. Så även där har man ett ansvar.</p><p>Dvs visst, alla ska tar sitt ansvar och ska ha så mycket frihet det går. Men de som behöver skydd, behöver skyddas. Och det är främst barnen. Och tyvärr är det långt ifrån alla barn som får så mycket skydd som de egentligen behöver.</p><p></p><p>Sen tillkommer det att de som driver liften kommer får väldigt många frågor hur det kunde ske att nåt barn skadades i deras anläggning. Så de vill skydda sig från det också. Man ser ju vad som händer när idioter löser ut laviner. Alla ska ha friheten att åka var de vill. Men om en lavin går, så är det anläggningens fel...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1310755, member: 146777"] Mh. Då behövs det kanske hjälp av den andre föräldern, farmor/farfar/mormor/morfar, vänner etc? Om nånting händer med ditt barn medans du har den i bärstol och åker skidor är det nog ett brott, nu när det är förbjuden. Fast även om du åker längd och dit barn fryser ihjäl är det ett brott... Som sagt, jag ogillar förbud. Fast när det handlar om barn är det inte längre bara den vuxens frihet som ska beaktas. Barnet är inte "dit", det är en människa som du ska ta hand om. Tyvärr tar inte alla föräldrar sitt ansvar. Personligen tycker jag det blev en rejäl förändring i beteendet när jag fick barn. Innan tyckte jag alltid att "vad fan ska hända" och "det här är ju min frihet" och åkte utan bälte i bilen osv. Men sen fick jag inse att med barn är det inte den personliga friheten längre. Skadar man sig (eller tom dör) av dumma anledningar är det hemsk för dit barn också. Så även där har man ett ansvar. Dvs visst, alla ska tar sitt ansvar och ska ha så mycket frihet det går. Men de som behöver skydd, behöver skyddas. Och det är främst barnen. Och tyvärr är det långt ifrån alla barn som får så mycket skydd som de egentligen behöver. Sen tillkommer det att de som driver liften kommer får väldigt många frågor hur det kunde ske att nåt barn skadades i deras anläggning. Så de vill skydda sig från det också. Man ser ju vad som händer när idioter löser ut laviner. Alla ska ha friheten att åka var de vill. Men om en lavin går, så är det anläggningens fel... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Förbud införs gällande att åka med barn på ryggen eller magen i backen
Tillbaka
Topp