Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Försäkringar i off pisten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="windsurfer" data-source="post: 1190396" data-attributes="member: 50538"><p>Jag har mina försäkringar samlade i ett bolag så när som på en, olycksfall. Den har jag hos Länsförsäkringar Norbotten då de uttryckligen täcker offpist. Jag pratade med dem innan jag tecknade och de menade på att det snarare är större risk att skada sig i pisten. (Viss generalisering kommer nu...)Folk i pisten åker vad det verka i större utsträckning över sin förmåga, ganska fort och det är fler skidåkare "per ytenhet" . Folk som åker offpist har oftast (inte alla ;-) ) bättre koll på hur man åker, vart man inte skall åka, koll på lavinfaran samt mer skydd på kroppen.</p><p></p><p>...alltså offpiståkare är billigare att försäkra men när väl olyckan är framme så kostar den enskilda olyckan mer än en liftnära.... bara gissar..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="windsurfer, post: 1190396, member: 50538"] Jag har mina försäkringar samlade i ett bolag så när som på en, olycksfall. Den har jag hos Länsförsäkringar Norbotten då de uttryckligen täcker offpist. Jag pratade med dem innan jag tecknade och de menade på att det snarare är större risk att skada sig i pisten. (Viss generalisering kommer nu...)Folk i pisten åker vad det verka i större utsträckning över sin förmåga, ganska fort och det är fler skidåkare "per ytenhet" . Folk som åker offpist har oftast (inte alla ;-) ) bättre koll på hur man åker, vart man inte skall åka, koll på lavinfaran samt mer skydd på kroppen. ...alltså offpiståkare är billigare att försäkra men när väl olyckan är framme så kostar den enskilda olyckan mer än en liftnära.... bara gissar.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Försäkringar i off pisten
Tillbaka
Topp