Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Försäkringar i off pisten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke_P76" data-source="post: 1190397" data-attributes="member: 136658"><p>Pratade med IF om deras storahemförsäkring där Reseförsäkring ingår. De står för all sjuktransport och evakuering oavsett land. Jag tog upp Heliåkning i Alaska och om nåt skulle hända under en sådan resa. Enligt IF så står de för hämtning och räddning. Den skulle även gälla om jag gick på tur och behövdes räddas med Heli. Då det går under sjuktransport och evakuering/räddning. IF täcker även alla sjukhuskostnader vid skada som sker under resa oavsett hur och var i deras reseförsäking. Däremot gäller inte deras Olycksfallsförsäkring för offpist. Dvs den som man får ersättning vid permanentskada .</p><p></p><p>Olycksfall täcker inte sjukvårdskostnader som sker utomlands då detta skall gå på reseförsäkring. Svar av Trygg hansa när jag skadade mig i Frankrike och behövde uppsöka läkare. Fick ut pengarna på min reseförsäkring för sjukvårdskostnader (taxi hem från akuten) och fick pengar 1 år senare på olycksfallsförsäkringen för ett synligt ärr.</p><p></p><p>Så egentligen är det två försäkringar man behöver 1. Reseförsäkring (för sjukvård utomlands) 2. Olycksfallsförsäkring (För extra ersättning (när man kommit hem till Sverige).</p><p></p><p>Jag har trygg hansa på olycksfall och de har ingen begränsning förutom som skrivits tidigare aktiviteter över 5000m.</p><p></p><p>Köp då för guds skull inte ERV x-treme försäkring. de skulle ha 1300kr för 1 vecka i Frankrike och 2500 för 10 dar i USA.. men har sämre villkor än IF och trygg Hansa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke_P76, post: 1190397, member: 136658"] Pratade med IF om deras storahemförsäkring där Reseförsäkring ingår. De står för all sjuktransport och evakuering oavsett land. Jag tog upp Heliåkning i Alaska och om nåt skulle hända under en sådan resa. Enligt IF så står de för hämtning och räddning. Den skulle även gälla om jag gick på tur och behövdes räddas med Heli. Då det går under sjuktransport och evakuering/räddning. IF täcker även alla sjukhuskostnader vid skada som sker under resa oavsett hur och var i deras reseförsäking. Däremot gäller inte deras Olycksfallsförsäkring för offpist. Dvs den som man får ersättning vid permanentskada . Olycksfall täcker inte sjukvårdskostnader som sker utomlands då detta skall gå på reseförsäkring. Svar av Trygg hansa när jag skadade mig i Frankrike och behövde uppsöka läkare. Fick ut pengarna på min reseförsäkring för sjukvårdskostnader (taxi hem från akuten) och fick pengar 1 år senare på olycksfallsförsäkringen för ett synligt ärr. Så egentligen är det två försäkringar man behöver 1. Reseförsäkring (för sjukvård utomlands) 2. Olycksfallsförsäkring (För extra ersättning (när man kommit hem till Sverige). Jag har trygg hansa på olycksfall och de har ingen begränsning förutom som skrivits tidigare aktiviteter över 5000m. Köp då för guds skull inte ERV x-treme försäkring. de skulle ha 1300kr för 1 vecka i Frankrike och 2500 för 10 dar i USA.. men har sämre villkor än IF och trygg Hansa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Försäkringar i off pisten
Tillbaka
Topp