Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Försäkringar i off pisten
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fre-drik" data-source="post: 1190398" data-attributes="member: 32453"><p>Jag bröt 6 kotor i nacken nu i somras och har fått exat 0 (noll) kronor av länsförsäkringar än så länge. Värt att nämna är att länsförsäkringar är uppdelade i olika bolag beroende på var du bor, men länsförsäkringar stockholm bör man nog passa sig för. Taskigt bemötande med rycka på axlarna attityd. För några år sedan bröt jag tummen på en skidresa. Även då ersatte de noll kronor. </p><p></p><p>Klart de kan ha bra villkor på pappret (bland de bättre jag hittat) om man har klausuler för allt gällande ersättning. Mitt sista hopp sitter till invaliditetsersättningen som ska betalas ut två år efter olycka, efter det är det "hej då och F**K YOU Länsförsäkringar" som gäller. </p><p></p><p>Bara grejjen att de har säljare (!) som ringer och tycker att man ska byta till deras försäkring säger en hel del (säger kanske lite om mig också som gick på det hela....). Hade Folksam innan jag gick på LF-bluffen. Med Folksam bröt jag några ben i foten och de betalade ersättning nästan innan jag hunnit anmäla skadan. Proffsiga, bra information och hjälpsamma. </p><p></p><p>Off pist försäkring i all ära, frågan är vad den gäller för i praktiken om olyckan väl är framme. </p><p>Jag skulle inte rekommendera Länsförsäkringar till min värsta fiende.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fre-drik, post: 1190398, member: 32453"] Jag bröt 6 kotor i nacken nu i somras och har fått exat 0 (noll) kronor av länsförsäkringar än så länge. Värt att nämna är att länsförsäkringar är uppdelade i olika bolag beroende på var du bor, men länsförsäkringar stockholm bör man nog passa sig för. Taskigt bemötande med rycka på axlarna attityd. För några år sedan bröt jag tummen på en skidresa. Även då ersatte de noll kronor. Klart de kan ha bra villkor på pappret (bland de bättre jag hittat) om man har klausuler för allt gällande ersättning. Mitt sista hopp sitter till invaliditetsersättningen som ska betalas ut två år efter olycka, efter det är det "hej då och F**K YOU Länsförsäkringar" som gäller. Bara grejjen att de har säljare (!) som ringer och tycker att man ska byta till deras försäkring säger en hel del (säger kanske lite om mig också som gick på det hela....). Hade Folksam innan jag gick på LF-bluffen. Med Folksam bröt jag några ben i foten och de betalade ersättning nästan innan jag hunnit anmäla skadan. Proffsiga, bra information och hjälpsamma. Off pist försäkring i all ära, frågan är vad den gäller för i praktiken om olyckan väl är framme. Jag skulle inte rekommendera Länsförsäkringar till min värsta fiende. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Försäkringar i off pisten
Tillbaka
Topp