Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Från forumtråd till färdig skida – nu släpps Opinion
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1183719" data-attributes="member: 12152"><p>Det känns riktigt bra att den första sändningen Opinion nu är klara och är på väg ut till butiker! Det har varit ett fantastiskt roligt år och det har för mig varit ett sant priviliegium att vara den som har hållit i trådarna. </p><p></p><p>194:an är på gång och kommer som utlovat att lanseras under vintern. Exakt när det blir beror på hur mycket kapacitet som finns i fabriken och när vi blir nöjda med den. Om det blir en 178 eller ej beror på hur intresset verkar för en sådan under första vintern. Det måste ju bära sig ekonomiskt för fabriken att ta fram nya formar osv. Än så länge har efterfrågan varit ganska svalt för en kortare längd, men det kan bli annorlunda när skidan når utanför den innersta kretsen här på Freeride. </p><p></p><p>Skidan kommer att leva vidare i Extrems sortiment även nästkommande vinter och sen får vi väl se vad som händer. Den stora investeringen i nya pressblock osv är ju redan gjord. </p><p></p><p>Angående testresultat i Åka Skidor så är även jag förvånad. Jag tycker den slår de flesta de skidor som rankas högre rejält på fingrarna. Men det handlar om tycke och smak och vi har aktivt tagit en och annan väg i utvecklingen av shapen som vi är medvetna om att en del aningen äldre och därmed konservativa åkare förmodligen inte uppskattar vid första testet. Vi är i gruppen överrens om att vi anser att vi har tagit ett steg framåt i utvecklingen, framförallt när det gäller egenskaperna i planande åkning i det aktuella breddsegmentet. Samtidigt är pistegenskaperna rent av förvånande bra i mina ögon. Vi är, som det står i artikeln ovan, mycket nöjda med slutresultatet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1183719, member: 12152"] Det känns riktigt bra att den första sändningen Opinion nu är klara och är på väg ut till butiker! Det har varit ett fantastiskt roligt år och det har för mig varit ett sant priviliegium att vara den som har hållit i trådarna. 194:an är på gång och kommer som utlovat att lanseras under vintern. Exakt när det blir beror på hur mycket kapacitet som finns i fabriken och när vi blir nöjda med den. Om det blir en 178 eller ej beror på hur intresset verkar för en sådan under första vintern. Det måste ju bära sig ekonomiskt för fabriken att ta fram nya formar osv. Än så länge har efterfrågan varit ganska svalt för en kortare längd, men det kan bli annorlunda när skidan når utanför den innersta kretsen här på Freeride. Skidan kommer att leva vidare i Extrems sortiment även nästkommande vinter och sen får vi väl se vad som händer. Den stora investeringen i nya pressblock osv är ju redan gjord. Angående testresultat i Åka Skidor så är även jag förvånad. Jag tycker den slår de flesta de skidor som rankas högre rejält på fingrarna. Men det handlar om tycke och smak och vi har aktivt tagit en och annan väg i utvecklingen av shapen som vi är medvetna om att en del aningen äldre och därmed konservativa åkare förmodligen inte uppskattar vid första testet. Vi är i gruppen överrens om att vi anser att vi har tagit ett steg framåt i utvecklingen, framförallt när det gäller egenskaperna i planande åkning i det aktuella breddsegmentet. Samtidigt är pistegenskaperna rent av förvånande bra i mina ögon. Vi är, som det står i artikeln ovan, mycket nöjda med slutresultatet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Från forumtråd till färdig skida – nu släpps Opinion
Tillbaka
Topp