Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Frankrike kräver covidpass vid liften
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PatrickSthlm" data-source="post: 1245497" data-attributes="member: 133353"><p>var i stubai i mitten av november. Där hade de kontroll av covidpass vid inpassering till liften i dalen och krav på ffp2 munskydd i liften. Alla restauranger kontrollerade covidpass vid inpassering. För att göra det lite smidigare för alla inblandade så kunde man på hotellet kvittera ut ett ”åkband” så man slapp visa covidpasset.</p><p></p><p>Personligen upplevde jag inga problem med de rutinerna. Jag uppskattade att man visste att alla var vaccinerade uppe på berget och i byn. Inget pass, inget hotellrum, inga restaurangbesök.</p><p></p><p>Eftersom de är beroende av turismen i Tirol så får man som gäst ha respekt för de åtgärder de infört för att kunna ha öppet kommande säsong. Det var inga glada miner inför kommande nerstängningen av österrike. Oroliga hotellägare och anställde som tvingades hem.</p><p></p><p>Ang italien så är det svårt att säga något om deras krav på försäkring i skidbacken. Kan inget om deras kultur av hemförsäkring med gott grundskydd sommajoriteten av svenskar har. Och kan inte tänka mig att det är italienarnas vin/öl till lunchen de vill åt. Snarare berusade nordbor som inte kan kontrollera spriten. Ingen rättighet att vara full i backen o riskera andras säkerhet. Tragiskt i sälen och åre under konferens-/studentveckorna när det dräller med ölburkar och jägerflaskor under liften.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PatrickSthlm, post: 1245497, member: 133353"] var i stubai i mitten av november. Där hade de kontroll av covidpass vid inpassering till liften i dalen och krav på ffp2 munskydd i liften. Alla restauranger kontrollerade covidpass vid inpassering. För att göra det lite smidigare för alla inblandade så kunde man på hotellet kvittera ut ett ”åkband” så man slapp visa covidpasset. Personligen upplevde jag inga problem med de rutinerna. Jag uppskattade att man visste att alla var vaccinerade uppe på berget och i byn. Inget pass, inget hotellrum, inga restaurangbesök. Eftersom de är beroende av turismen i Tirol så får man som gäst ha respekt för de åtgärder de infört för att kunna ha öppet kommande säsong. Det var inga glada miner inför kommande nerstängningen av österrike. Oroliga hotellägare och anställde som tvingades hem. Ang italien så är det svårt att säga något om deras krav på försäkring i skidbacken. Kan inget om deras kultur av hemförsäkring med gott grundskydd sommajoriteten av svenskar har. Och kan inte tänka mig att det är italienarnas vin/öl till lunchen de vill åt. Snarare berusade nordbor som inte kan kontrollera spriten. Ingen rättighet att vara full i backen o riskera andras säkerhet. Tragiskt i sälen och åre under konferens-/studentveckorna när det dräller med ölburkar och jägerflaskor under liften. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Frankrike kräver covidpass vid liften
Tillbaka
Topp