Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Freeride testar: Idre Himmelfjäll
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1200923" data-attributes="member: 83225"><p>Då vi har en egen stuga på fjället några mil rakt norrut från Himmelsfjäll har jag passerat där mer än en gång. Jag måste villigt erkänna att jag sen projektet ens började har varit säker på att det aldrig kommer att bli av på grund av att det inte finns några som helst rimliga förutsättningar för vettig skidåkning på platsen. Efter att ha sett det här har jag inte ändrat uppfattning. När man kan få betydligt bättre åkning i Romme (ca halvvägs till Idre från Östergötland och mindre än halvvägs från Stockholm) så har jag enormt svårt att förstå vilka det är som ska köra hela vägen genom Dalarna från Borlänge och till Idre. Idre fjäll däremot har ju allt det som Idre Himmelsfjäll har och dessutom bättre röda/svarta pister än Romme. Där förstår jag poängen med att resa längre.</p><p></p><p>Min snabbanalys är att man blivit så förblindad av alla planer för Städjan att man liksom körde på där man kunde till slut bara för att man vill bygga nånting. Städjan hade ju däremot kunnat bli en fantastisk anläggning som dessutom kunnat byggas samman med Idre Fjäll och Fjätervålen. Det hade kunnat konkurrera om Sveriges bästa helhetsskidort med Åre tom.</p><p></p><p>Sen en kommentar till Freeride också. Jättebra med tester av skidorter och jag förstår att man säkert låter anläggningen stå för lite liftkort, logi osv när man är där och testar. Men ta för guds skull inte betalt för recensioner. Tramsnivån är ju bortom all räddning här.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1200923, member: 83225"] Då vi har en egen stuga på fjället några mil rakt norrut från Himmelsfjäll har jag passerat där mer än en gång. Jag måste villigt erkänna att jag sen projektet ens började har varit säker på att det aldrig kommer att bli av på grund av att det inte finns några som helst rimliga förutsättningar för vettig skidåkning på platsen. Efter att ha sett det här har jag inte ändrat uppfattning. När man kan få betydligt bättre åkning i Romme (ca halvvägs till Idre från Östergötland och mindre än halvvägs från Stockholm) så har jag enormt svårt att förstå vilka det är som ska köra hela vägen genom Dalarna från Borlänge och till Idre. Idre fjäll däremot har ju allt det som Idre Himmelsfjäll har och dessutom bättre röda/svarta pister än Romme. Där förstår jag poängen med att resa längre. Min snabbanalys är att man blivit så förblindad av alla planer för Städjan att man liksom körde på där man kunde till slut bara för att man vill bygga nånting. Städjan hade ju däremot kunnat bli en fantastisk anläggning som dessutom kunnat byggas samman med Idre Fjäll och Fjätervålen. Det hade kunnat konkurrera om Sveriges bästa helhetsskidort med Åre tom. Sen en kommentar till Freeride också. Jättebra med tester av skidorter och jag förstår att man säkert låter anläggningen stå för lite liftkort, logi osv när man är där och testar. Men ta för guds skull inte betalt för recensioner. Tramsnivån är ju bortom all räddning här. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Freeride testar: Idre Himmelfjäll
Tillbaka
Topp