Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Prylar
Video
Foto
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Installera appen
Installera
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Freeride testar: Lavinappar, del 1
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1184252" data-attributes="member: 77701"><p>Jugga72: jag har batteriåtgången för respektive app nedskriven från detta testet, och vi ska titta närmare på, och jämföra batteritiden mer ingående när vi testar dem i snö.</p><p></p><p>chrtur: ett av skälen till att vi gjort ett delat test är att vi inte ville vänta tills snösäsongen med att se om de överhuvudtaget fungerade. och om man läser testpersonernas olika erfarenheter och kombinerar det med hur respektive person resonerat kring respektive app tycker inte jag att det känns som att någon av oss är onödigt positiv till någon av apparna. ser man det som ett tvärsnitt blir omdömet snarare att apparnas extrafunktioner (dvs. inte själva söket utan annat lull-lull) skulle kunna implementeras i existerande transceivrar.</p><p></p><p>jag kan dock förstå att texten som helhet kan uppfattas som objektiv, särskilt i jämförelse med CAC-texten, men att den är det är för att vi inte vill dra några definitiva slutsatser innan vi har testat dem i vintermiljö.</p><p></p><p>att jag i texten lagt en del plats åt att beskriva respektive app (både utifrån funktion och andra saker, ex. kostnad) tycker inte jag är mer reklam än att skriva in tips på hotell och restauranger i faktarutan till ett resereportage. det är faktainsamling. hade vi gjort en lika utförlig artikel om en enskild app hade det varit en annan sak.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1184252, member: 77701"] Jugga72: jag har batteriåtgången för respektive app nedskriven från detta testet, och vi ska titta närmare på, och jämföra batteritiden mer ingående när vi testar dem i snö. chrtur: ett av skälen till att vi gjort ett delat test är att vi inte ville vänta tills snösäsongen med att se om de överhuvudtaget fungerade. och om man läser testpersonernas olika erfarenheter och kombinerar det med hur respektive person resonerat kring respektive app tycker inte jag att det känns som att någon av oss är onödigt positiv till någon av apparna. ser man det som ett tvärsnitt blir omdömet snarare att apparnas extrafunktioner (dvs. inte själva söket utan annat lull-lull) skulle kunna implementeras i existerande transceivrar. jag kan dock förstå att texten som helhet kan uppfattas som objektiv, särskilt i jämförelse med CAC-texten, men att den är det är för att vi inte vill dra några definitiva slutsatser innan vi har testat dem i vintermiljö. att jag i texten lagt en del plats åt att beskriva respektive app (både utifrån funktion och andra saker, ex. kostnad) tycker inte jag är mer reklam än att skriva in tips på hotell och restauranger i faktarutan till ett resereportage. det är faktainsamling. hade vi gjort en lika utförlig artikel om en enskild app hade det varit en annan sak. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Freeride testar: Lavinappar, del 1
Topp