Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Freerides fotoskola 2: Rörelser och objektiv
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Powderaddicted" data-source="post: 1151567" data-attributes="member: 32559"><p>Vilken brännviddsförlängning har kameran du plåtar med? Det är ju rätt viktigt och veta i och med reslutatet av bilderna från 16 mm till 260 mm ovan, men du har kanske fullformat?! Men oftast har väl de flesta på freeride minst 1.5 mm förlängning, vilket gör att man måste ner på de mer extrema millimetrarna för att få ut något av ett fisheye objektiv samt vidvinkelobjektiv... stämmer inte det? Som 16 mm fisheye på min Canon 30D med 1.6 mm brännviddsförlängning blir inte speciellt mycket "fisheyeeffekt" vad jag har förstått, men jag kan ju ha uppfattat fel. Förklara i så fall och visa gärna hur det blir. </p><p></p><p>Själv funderar jag på ett Tokina AT-X 12-24mm F4 PRO DX, inte så jävla dyrt som många andra vidvinkelobjektiv, men kan det va värt att spara lite extra för att få ett Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM exempelvis?</p><p></p><p>Om någon har någon utav de objektivet är jag tacksam om någon skulle vilja delge hur de tycker de är samt om man kan få se några exempelbilder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Powderaddicted, post: 1151567, member: 32559"] Vilken brännviddsförlängning har kameran du plåtar med? Det är ju rätt viktigt och veta i och med reslutatet av bilderna från 16 mm till 260 mm ovan, men du har kanske fullformat?! Men oftast har väl de flesta på freeride minst 1.5 mm förlängning, vilket gör att man måste ner på de mer extrema millimetrarna för att få ut något av ett fisheye objektiv samt vidvinkelobjektiv... stämmer inte det? Som 16 mm fisheye på min Canon 30D med 1.6 mm brännviddsförlängning blir inte speciellt mycket "fisheyeeffekt" vad jag har förstått, men jag kan ju ha uppfattat fel. Förklara i så fall och visa gärna hur det blir. Själv funderar jag på ett Tokina AT-X 12-24mm F4 PRO DX, inte så jävla dyrt som många andra vidvinkelobjektiv, men kan det va värt att spara lite extra för att få ett Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM exempelvis? Om någon har någon utav de objektivet är jag tacksam om någon skulle vilja delge hur de tycker de är samt om man kan få se några exempelbilder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Freerides fotoskola 2: Rörelser och objektiv
Tillbaka
Topp