Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Ge idrottarna chansen att vara glada istället"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jibbkrille" data-source="post: 1191629" data-attributes="member: 33010"><p>Visst är det sjukt kul när sporter som denna utvecklas. Men man får samtidigt inte glömma bort att denna ”sport” kom till för att komma ifrån allt som har med regler att göra, FIS osv. Därför tycker jag OS är lite fel forum för freeski, snowboard osv som också är mer som en livsstil. </p><p>Föredrar tävlingar som är/var mera som en ”show”. Typ Red Bull Big Air o liknande tävlingar en gång i tiden. XGames känns mycket bättre än OS för denna typen av tävlingar dock.</p><p>Jag kan förstå att Aerials, skiercross och puckel är med i OS då det är mera strikt, gymnastiskt och handlar om att ta sig ner så fort som möjligt.</p><p>Iofs har ju freeski/jibbing blivit alltmer likt gymnastik nu också, då det nu mer känns som gymnaster som åker skidor än skidåkare som hoppar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jibbkrille, post: 1191629, member: 33010"] Visst är det sjukt kul när sporter som denna utvecklas. Men man får samtidigt inte glömma bort att denna ”sport” kom till för att komma ifrån allt som har med regler att göra, FIS osv. Därför tycker jag OS är lite fel forum för freeski, snowboard osv som också är mer som en livsstil. Föredrar tävlingar som är/var mera som en ”show”. Typ Red Bull Big Air o liknande tävlingar en gång i tiden. XGames känns mycket bättre än OS för denna typen av tävlingar dock. Jag kan förstå att Aerials, skiercross och puckel är med i OS då det är mera strikt, gymnastiskt och handlar om att ta sig ner så fort som möjligt. Iofs har ju freeski/jibbing blivit alltmer likt gymnastik nu också, då det nu mer känns som gymnaster som åker skidor än skidåkare som hoppar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Ge idrottarna chansen att vara glada istället"
Tillbaka
Topp