Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Ge idrottarna chansen att vara glada istället"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jet" data-source="post: 1191644" data-attributes="member: 43615"><p>[USER=83225]@Pillard[/USER] tyvärr så tror jag inte att dom hade fått något större uppmärksamhet i nämnd traditionella svensk media nej. Inte om man jämför med en seger i t.ex. längd eller alpint. Någon artikel givetvis men inte så mycket mer. Det är vad min erfarenhet säger mig iaf. Det vore grymt att ha fel dock. Liknelsen till Anette Norberg funkar inte riktigt. Är ju det också s k traditionell sport som de svenska journalister känner sig bekväma att rapportera ifrån.</p><p></p><p>Angående engagemang i slopestyleåkarnas öde i OS så är jag däremot beredd att hålla med dig att nog alltför många inte orkar bryr sig. Däremot att det är ett missförstånd att åkarna inte gör det. Jag har varit på plats i OS de senaste 18 dagarna fram till i söndags och följt tävlingarna och åkarna och givetvis bryr dom sig. Missförståndet tror jag uppstår genom dålig mediaträning från landslagsledningens sida och kulturkrock där åkarna helt enkelt inte är vana vid det lätt bisarra upplägget efter avslutat åk som är vid ett OS jämfört med t.ex. X Games.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jet, post: 1191644, member: 43615"] [USER=83225]@Pillard[/USER] tyvärr så tror jag inte att dom hade fått något större uppmärksamhet i nämnd traditionella svensk media nej. Inte om man jämför med en seger i t.ex. längd eller alpint. Någon artikel givetvis men inte så mycket mer. Det är vad min erfarenhet säger mig iaf. Det vore grymt att ha fel dock. Liknelsen till Anette Norberg funkar inte riktigt. Är ju det också s k traditionell sport som de svenska journalister känner sig bekväma att rapportera ifrån. Angående engagemang i slopestyleåkarnas öde i OS så är jag däremot beredd att hålla med dig att nog alltför många inte orkar bryr sig. Däremot att det är ett missförstånd att åkarna inte gör det. Jag har varit på plats i OS de senaste 18 dagarna fram till i söndags och följt tävlingarna och åkarna och givetvis bryr dom sig. Missförståndet tror jag uppstår genom dålig mediaträning från landslagsledningens sida och kulturkrock där åkarna helt enkelt inte är vana vid det lätt bisarra upplägget efter avslutat åk som är vid ett OS jämfört med t.ex. X Games. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] "Ge idrottarna chansen att vara glada istället"
Tillbaka
Topp