Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Glaciär nära Riksgränsen på väg att kollapsa – "utom räddning"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1307371" data-attributes="member: 146777"><p>Sverige ser alltid rätt bra ut, ja. Men der beror ju också på att man inte ser utsläpp vi förorsakar i andra länder. Som många skrev köps ju massor skit från Kina eller kläder från Bangladesh. Köper man elektronik är det nästan omöjligt att undvika att det är kinadelar i det, tyvärr. Då gäller det att helst gilla sina gamla grejor lite längre... som med så mycket. </p><p>Sen är all utsläpp lika dåligt. Oavsett om det släpps ut i Kina eller här. Så att uppmuntra till att flyga mer är svårt att argumentera för,med dagens klimatutveckling. Och där kan våren regering gära nånting. Klart vi kan blir bättre här i Sverige. Klart Kina kan blir mycket bättre. Men det kan inte vi påverka på annat vis än att sluta köpa från Kina.... Att leva miljövänligt är inte så farligt, svårt eller obekväm, har jag nog sagt tidigare. Och det skadar inte att minska vår utsläpp, oavsett om Kina släpper ut mer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1307371, member: 146777"] Sverige ser alltid rätt bra ut, ja. Men der beror ju också på att man inte ser utsläpp vi förorsakar i andra länder. Som många skrev köps ju massor skit från Kina eller kläder från Bangladesh. Köper man elektronik är det nästan omöjligt att undvika att det är kinadelar i det, tyvärr. Då gäller det att helst gilla sina gamla grejor lite längre... som med så mycket. Sen är all utsläpp lika dåligt. Oavsett om det släpps ut i Kina eller här. Så att uppmuntra till att flyga mer är svårt att argumentera för,med dagens klimatutveckling. Och där kan våren regering gära nånting. Klart vi kan blir bättre här i Sverige. Klart Kina kan blir mycket bättre. Men det kan inte vi påverka på annat vis än att sluta köpa från Kina.... Att leva miljövänligt är inte så farligt, svårt eller obekväm, har jag nog sagt tidigare. Och det skadar inte att minska vår utsläpp, oavsett om Kina släpper ut mer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Glaciär nära Riksgränsen på väg att kollapsa – "utom räddning"
Tillbaka
Topp