Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Gör intryck – inte avtryck
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1222885" data-attributes="member: 163608"><p>Jag har kört laddhybrid i 4 år. 0,2 blandad körning stod det när jag köpte den. jag tänkte att det nog betyder 0,4. Men det är isåfall om man kör 70 utan takbox. 1,1 får man räkna med och det är ett aber när tanken rymmer 40 liter. Så jag håller med om helt eldriven med snabbladdning.</p><p></p><p>MEN att åka 5 mil till jobbet, ladda när man jobbar, sen 5 mil hem med laddhybriden. Och sen i stort sett all helgkörning enbart på el fick ner min soppakonsumtion från 60 liter i veckan till 1 liter. Eller 3 liter när det är under nollan. Uppskattningsvis ca 45´000 mindre i sopparäkning per år.</p><p></p><p>Jag har i ärlighetens namn inte märkt så jättemycket på elräkningen. Men laddhybriden (outlander) batteri rymmer 13 kW. 13 x 365 x elpriset? Så SKA man ju inte räkna MEN....max MAX 400 spänn mer i elräkning/mån än innan känns högt räknat med facit i hand. </p><p></p><p>Efter det har vi skaffat en liten helt eldriven som andra bil och skaffat solceller.</p><p></p><p>(Den lilla laddar vi nästan aldrig hemma!!!! 2 timmars shopping och bilen får krut som räcker 15 mil, tar jag den till jobbet så laddar jag den fullt på några timmar. 40 mil på mätaren typ 30 i verkligheten)</p><p></p><p>Men även om jag fick betala lika mycket för elen som för soppan så skulle jag välja elbil. Det är roligare, fräschare och ja just det!!! förbränningsmotor bidrar till att göra vår planet obeboelig och det snabbt!</p><p></p><p>Så laddhybrid till långfärder är nästan lika sugit som "vanlig" bil. Kortare sträckor är det en bra inkörsport till helel!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1222885, member: 163608"] Jag har kört laddhybrid i 4 år. 0,2 blandad körning stod det när jag köpte den. jag tänkte att det nog betyder 0,4. Men det är isåfall om man kör 70 utan takbox. 1,1 får man räkna med och det är ett aber när tanken rymmer 40 liter. Så jag håller med om helt eldriven med snabbladdning. MEN att åka 5 mil till jobbet, ladda när man jobbar, sen 5 mil hem med laddhybriden. Och sen i stort sett all helgkörning enbart på el fick ner min soppakonsumtion från 60 liter i veckan till 1 liter. Eller 3 liter när det är under nollan. Uppskattningsvis ca 45´000 mindre i sopparäkning per år. Jag har i ärlighetens namn inte märkt så jättemycket på elräkningen. Men laddhybriden (outlander) batteri rymmer 13 kW. 13 x 365 x elpriset? Så SKA man ju inte räkna MEN....max MAX 400 spänn mer i elräkning/mån än innan känns högt räknat med facit i hand. Efter det har vi skaffat en liten helt eldriven som andra bil och skaffat solceller. (Den lilla laddar vi nästan aldrig hemma!!!! 2 timmars shopping och bilen får krut som räcker 15 mil, tar jag den till jobbet så laddar jag den fullt på några timmar. 40 mil på mätaren typ 30 i verkligheten) Men även om jag fick betala lika mycket för elen som för soppan så skulle jag välja elbil. Det är roligare, fräschare och ja just det!!! förbränningsmotor bidrar till att göra vår planet obeboelig och det snabbt! Så laddhybrid till långfärder är nästan lika sugit som "vanlig" bil. Kortare sträckor är det en bra inkörsport till helel!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Gör intryck – inte avtryck
Tillbaka
Topp