Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Harlaut sexa i OS – Joss Christensen tog guldet
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jeppenator" data-source="post: 1184973" data-attributes="member: 53337"><p>Henriks åk är i jämförelse mot t.ex Gus lättare, så när som på hans trippel som är överlägset fet.</p><p></p><p>Men det ni missar är även railsen, Henke körde stadigt men inte en enda 450 på något rail. Det är 270s top till botten där uppe, 540 över gumman och sen två stycken 1080s, varav den ena med dubbel och tailbutter. Men det saknas en hel del grejer för att lyckas komma upp i nivå med topp 3 åkarna.</p><p></p><p>Sen kan jag hålla med om att det var lite snålt, han borde ligga lika med Håtveit och Woodsy men inte högre än så utan att ha steppat upp lite på railsen och landat perfekt på hoppen.</p><p></p><p>I hopp tre känner jag väl att alla hör hemma men goeppers åk är i min mening dagens bästa åk. Trippel cork med en singelgrab och en dubbelgrab. En sw dub med screaming seamen och dubbelgrab samt en perfekt unnatty dubbel. För att inte snacka om hans helt bisarrt bra och stadiga railåk? Känner väl att han hade förtjänat en försatplats men både Gus och Joss körde även dem sjukt bra idag. Svårt att dömma när det är så små marginaler.</p><p></p><p>Ni som tycker att henrik vart rånad på en medalj borde kolla på åken igen och jämföra. Han borde helt klart fått 90 för åket men inte högre än så utan att städa upp det, i landningar och på den övre delen av banan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jeppenator, post: 1184973, member: 53337"] Henriks åk är i jämförelse mot t.ex Gus lättare, så när som på hans trippel som är överlägset fet. Men det ni missar är även railsen, Henke körde stadigt men inte en enda 450 på något rail. Det är 270s top till botten där uppe, 540 över gumman och sen två stycken 1080s, varav den ena med dubbel och tailbutter. Men det saknas en hel del grejer för att lyckas komma upp i nivå med topp 3 åkarna. Sen kan jag hålla med om att det var lite snålt, han borde ligga lika med Håtveit och Woodsy men inte högre än så utan att ha steppat upp lite på railsen och landat perfekt på hoppen. I hopp tre känner jag väl att alla hör hemma men goeppers åk är i min mening dagens bästa åk. Trippel cork med en singelgrab och en dubbelgrab. En sw dub med screaming seamen och dubbelgrab samt en perfekt unnatty dubbel. För att inte snacka om hans helt bisarrt bra och stadiga railåk? Känner väl att han hade förtjänat en försatplats men både Gus och Joss körde även dem sjukt bra idag. Svårt att dömma när det är så små marginaler. Ni som tycker att henrik vart rånad på en medalj borde kolla på åken igen och jämföra. Han borde helt klart fått 90 för åket men inte högre än så utan att städa upp det, i landningar och på den övre delen av banan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Harlaut sexa i OS – Joss Christensen tog guldet
Tillbaka
Topp