Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Hemavan bygger nytt skidområde "Systerskalet"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ujja" data-source="post: 1260015" data-attributes="member: 154400"><p>Fallhöjden bör bli knappa 300hm för den nya stolsliften och ytterligare ca 100hm för toppliften, lite rädd för att backarna blir ganska flacka. Jag hade hoppats att den nya liften skulle öppna upp för off-piståkning västerut men bostadsområdet kommer mitt i vägen och jag tror det blir svårt att åka tillbaka mot liften då lutningen mot Syterbäcken ställer till det om man åker utanför det. När det gäller bostadsområdet så misstänker jag att man vill klämma in så mycket byggnation som ryms till väster mot Syterbäcken som blir en naturlig gräns och som säkert anses som "känslig" i naturhänseende. Lite synd att man inte bygger på andra sidan vägen som ändå bara är "plattmark" men förstår ju också att det inte är lika attraktivt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ujja, post: 1260015, member: 154400"] Fallhöjden bör bli knappa 300hm för den nya stolsliften och ytterligare ca 100hm för toppliften, lite rädd för att backarna blir ganska flacka. Jag hade hoppats att den nya liften skulle öppna upp för off-piståkning västerut men bostadsområdet kommer mitt i vägen och jag tror det blir svårt att åka tillbaka mot liften då lutningen mot Syterbäcken ställer till det om man åker utanför det. När det gäller bostadsområdet så misstänker jag att man vill klämma in så mycket byggnation som ryms till väster mot Syterbäcken som blir en naturlig gräns och som säkert anses som "känslig" i naturhänseende. Lite synd att man inte bygger på andra sidan vägen som ändå bara är "plattmark" men förstår ju också att det inte är lika attraktivt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Hemavan bygger nytt skidområde "Systerskalet"
Tillbaka
Topp