Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Historien om Monoski: skidåkningens udda lillebror
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rubiks" data-source="post: 1282685" data-attributes="member: 167542"><p>Jo, tyvärr är tillgängligheten på marknaden ganska begränsad men vill man så finns det, och det är också i viss uträckning "du får vad du betalar för". </p><p>Jag tycker det är väldigt roligt att Faction nu tillverkar och säljer monoskidor. De har absolute en plats på marknaden med sin skida och de har nått ut till åkare på ett grymt sätt. Det enda "smolket i bägaren" jag själv upplever med dem är att de envist verkar ha bestämt sig för att göra sin grej och enbart det. Faction tillverkade Le Mono första gången 2011, när de gjorde det igen till säsongen 20/21 var det exakt samma skida de gjorde. Nu finns den även i en kortare variant och till den här säsongen kom den som split, så helt still står de inte och det är positivt. Det är bara lite retligt att om de hade varit öppna för att lyssna på någon av de inom den lilla community som finns hade de med myckte små medel kunnat göra sin skida till en mycket bra produkt. Men det intresset verkra inte finnas från dem. </p><p></p><p>Bland ettablerade varumärken som har serietillverkning av skidor (snowboard i det här fallet) är Nidecker den senaste att hoppa på att göra moderna monoskidor. </p><p>De två senaste säsongerna har de haft en monoskida i sitt sortiment och om det lilla jag hört ryktesvägen stämmer så är det mycket möjligt att det är på väg att hända mer skoj saker hos dem. </p><p></p><p>Bara för att klargöra... Jag tycker inte att Le Mono inte är fartstabil. Jag ställer det i relation till vad annat jag har provat och upplevt som betydligt stabilare. Med det i bagaget är det en lite uppmaning till dig att gillar du factions skida och dess stabilitet i höga hastigheter kan du ha mycket skoj om du tar dig/får chansen att prova någon annan skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rubiks, post: 1282685, member: 167542"] Jo, tyvärr är tillgängligheten på marknaden ganska begränsad men vill man så finns det, och det är också i viss uträckning "du får vad du betalar för". Jag tycker det är väldigt roligt att Faction nu tillverkar och säljer monoskidor. De har absolute en plats på marknaden med sin skida och de har nått ut till åkare på ett grymt sätt. Det enda "smolket i bägaren" jag själv upplever med dem är att de envist verkar ha bestämt sig för att göra sin grej och enbart det. Faction tillverkade Le Mono första gången 2011, när de gjorde det igen till säsongen 20/21 var det exakt samma skida de gjorde. Nu finns den även i en kortare variant och till den här säsongen kom den som split, så helt still står de inte och det är positivt. Det är bara lite retligt att om de hade varit öppna för att lyssna på någon av de inom den lilla community som finns hade de med myckte små medel kunnat göra sin skida till en mycket bra produkt. Men det intresset verkra inte finnas från dem. Bland ettablerade varumärken som har serietillverkning av skidor (snowboard i det här fallet) är Nidecker den senaste att hoppa på att göra moderna monoskidor. De två senaste säsongerna har de haft en monoskida i sitt sortiment och om det lilla jag hört ryktesvägen stämmer så är det mycket möjligt att det är på väg att hända mer skoj saker hos dem. Bara för att klargöra... Jag tycker inte att Le Mono inte är fartstabil. Jag ställer det i relation till vad annat jag har provat och upplevt som betydligt stabilare. Med det i bagaget är det en lite uppmaning till dig att gillar du factions skida och dess stabilitet i höga hastigheter kan du ha mycket skoj om du tar dig/får chansen att prova någon annan skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Historien om Monoski: skidåkningens udda lillebror
Tillbaka
Topp