Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Hjälmtvång allt vanligare i skidbackarna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dr-telemark" data-source="post: 1182318" data-attributes="member: 44806"><p>Ryggskydd skyddar mot direktvåld mot ryggen, som att träffa en sten, ett träd eller en rail. Då fördelar det kraften över en större yta och förhindrar förhoppningsvis skada. Jag har själv knäckt ett Dainese ryggskydd mot ett stenblock. Med moderna, lätta ryggplattor finns inte stora skäl att låta bli. </p><p>Det står alla fritt att låta bli att använda hjälm vid skidåkning eller t.ex. cykling, men om de personerna sett det jag har sett på akutmottagningen, intensivvårdsavdelningen eller på neuro-rehab så hade de aldrig kommit på tanken. </p><p>Men det är väl lite praktisk Darwinism - ju mer man har i skallen desto större sannolikhet att man skyddar den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dr-telemark, post: 1182318, member: 44806"] Ryggskydd skyddar mot direktvåld mot ryggen, som att träffa en sten, ett träd eller en rail. Då fördelar det kraften över en större yta och förhindrar förhoppningsvis skada. Jag har själv knäckt ett Dainese ryggskydd mot ett stenblock. Med moderna, lätta ryggplattor finns inte stora skäl att låta bli. Det står alla fritt att låta bli att använda hjälm vid skidåkning eller t.ex. cykling, men om de personerna sett det jag har sett på akutmottagningen, intensivvårdsavdelningen eller på neuro-rehab så hade de aldrig kommit på tanken. Men det är väl lite praktisk Darwinism - ju mer man har i skallen desto större sannolikhet att man skyddar den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Hjälmtvång allt vanligare i skidbackarna
Tillbaka
Topp