Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ingen nämnd ingen glömd - diskrimineras tjejer av skidbranschen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sammmyboy" data-source="post: 1183218" data-attributes="member: 45902"><p>Ska man tävla så ska man tävla på samma grunder. Annars slopas den så kallade "Jämställdheten" i fördel för tjejerna/killarna beroende på vad som förändras. Okej dom är lättare - Ät mer då och träna dubbelt så mycket. Enkelt. Jämställdhet används som ett uttryck för hur vi kan göra saker lyxigare för tjejer och absolut inte allt för ofta i sammanhang med att killar har det sämre jämfört med tjejerna. Ska vi snacka jämställdhet så tycker jag vi alla ska bli behandlad lika, hoppa i samma hopp, åka i samma chute, dricka samma pilsner och inte göra något som får killarna att säga till tjejerna "Ni har ju mindre hopp" eller liknande. </p><p></p><p>ALLA SKA VARA LIKADANT BEHANDLAD ANNARS SLOPAS JÄMSTÄLLDHETEN OCH DET KAN MAN JU TA SIG EN FUNDERARE ÖVER EFTERSOM DET VERKAR SOM ATT VI TAGIT DISKUSSIONEN TILL DEN PUNKT DÄR DE ÖVERGÅR FRÅN ATT TJEJER SKA VARA OSS LIKA MEN EGENTLIGEN BARA FÅR DET LÄTTARE. </p><p></p><p>Varför?</p><p>Joo för att tjejer är mindre, skörare, lättare, svagare.... jo jävlar, jag skulle inte vilja vara med på ett av anja perssons ben pass. Hon är bättre än mig på att åka skidor och de finns säkert en hel kontinent av tjejer som är det med. Det handlar inte om diskriminering utan om att vi börjar bli för snälla. Vi ska inte börja släppa och göra mindre hopp för tjejerna, låt dom lära sig den hårda vägen precis som vi killar får lära oss. Ingen kan säga att det är skönt att landa på samma höft 3 gånger i rad på en rail. Ingen kan säga att få en överrotation och landa på rygg/mage/ansikte är skönt. Men det är en del av sporten, klarar man det inte så klarar man det inte. Simple as that. </p><p></p><p>Lämna diskriminering åt politikerna, för uppenbarligen är det bara dom och feminister som orkar läsa sånt här. Jag blev förbannad av att min favorit skidhemsida börjar ta upp sånt här skit och sprida negativ energi precis som snowboard-skid-diskussionen. Låt bara alla åka och vara glada för varandras skull istället för att börja göra skillnad på varandra och säga "meh varför får hon åka därifrån det är ju mycket lättare" så var ba glad att alla klarar sig ner för berget eller över hoppet helskinnade och utan skador istället för att säga att tjejerna har en mindre chans eftersom dom är lättare. </p><p></p><p>VILL MAN SÅ KAN MAN.</p><p>PEACE!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sammmyboy, post: 1183218, member: 45902"] Ska man tävla så ska man tävla på samma grunder. Annars slopas den så kallade "Jämställdheten" i fördel för tjejerna/killarna beroende på vad som förändras. Okej dom är lättare - Ät mer då och träna dubbelt så mycket. Enkelt. Jämställdhet används som ett uttryck för hur vi kan göra saker lyxigare för tjejer och absolut inte allt för ofta i sammanhang med att killar har det sämre jämfört med tjejerna. Ska vi snacka jämställdhet så tycker jag vi alla ska bli behandlad lika, hoppa i samma hopp, åka i samma chute, dricka samma pilsner och inte göra något som får killarna att säga till tjejerna "Ni har ju mindre hopp" eller liknande. ALLA SKA VARA LIKADANT BEHANDLAD ANNARS SLOPAS JÄMSTÄLLDHETEN OCH DET KAN MAN JU TA SIG EN FUNDERARE ÖVER EFTERSOM DET VERKAR SOM ATT VI TAGIT DISKUSSIONEN TILL DEN PUNKT DÄR DE ÖVERGÅR FRÅN ATT TJEJER SKA VARA OSS LIKA MEN EGENTLIGEN BARA FÅR DET LÄTTARE. Varför? Joo för att tjejer är mindre, skörare, lättare, svagare.... jo jävlar, jag skulle inte vilja vara med på ett av anja perssons ben pass. Hon är bättre än mig på att åka skidor och de finns säkert en hel kontinent av tjejer som är det med. Det handlar inte om diskriminering utan om att vi börjar bli för snälla. Vi ska inte börja släppa och göra mindre hopp för tjejerna, låt dom lära sig den hårda vägen precis som vi killar får lära oss. Ingen kan säga att det är skönt att landa på samma höft 3 gånger i rad på en rail. Ingen kan säga att få en överrotation och landa på rygg/mage/ansikte är skönt. Men det är en del av sporten, klarar man det inte så klarar man det inte. Simple as that. Lämna diskriminering åt politikerna, för uppenbarligen är det bara dom och feminister som orkar läsa sånt här. Jag blev förbannad av att min favorit skidhemsida börjar ta upp sånt här skit och sprida negativ energi precis som snowboard-skid-diskussionen. Låt bara alla åka och vara glada för varandras skull istället för att börja göra skillnad på varandra och säga "meh varför får hon åka därifrån det är ju mycket lättare" så var ba glad att alla klarar sig ner för berget eller över hoppet helskinnade och utan skador istället för att säga att tjejerna har en mindre chans eftersom dom är lättare. VILL MAN SÅ KAN MAN. PEACE! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ingen nämnd ingen glömd - diskrimineras tjejer av skidbranschen?
Tillbaka
Topp