Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ingen nämnd ingen glömd - diskrimineras tjejer av skidbranschen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="el-bueno" data-source="post: 1183222" data-attributes="member: 72012"><p>HOPPEN</p><p>Jag kan inte se att frågan om hoppens storlek blir annat än ett nollsummespel. Om vi har stora hopp utgår vi från mannen som norm, om vi har små hopp utgår vi från kvinnan som norm. Det är klart att hoppen både är och bör vara i den storlek som både arrangören själv önskar samt det som drar mest folk. </p><p></p><p>UTRUSTNINGEN</p><p>Även här handlar det om att vad som är mest lönsamt. Jag ser det som föga troligt att någon på produktutvecklingen skulle sitta och medvetet skita i att utveckla dampjäxor bara för det faktum att de är för kvinnor. Allt handlar om efterfrågan och lönsamhet. Ju fler kvinnor som åker skidor och vill ha alternativ utrustning driver också på nya produkter. </p><p></p><p>REKRYTERING</p><p>"Den manliga svågerpolitiken sätter dock effektivt krokben för detta eftersom det genom både forskning och sunt förnuft går att se att män i huvudsak väljer män när de skall rekrytera. De väljer inte på kompetens för uppgiften, utan går på rekommendationer och nätverk"</p><p></p><p>Detta är ju ren spekulation ("sunt förnuft") vart är forskningen att detta skulle gälla inom företag som utvecklar produkter för skidåkning?</p><p></p><p>DEBATTEN</p><p>"Ta debatten med utgångspunkt utifrån queerteorin". Vill meddela dig och resten av läsarna att queerteorin knappt används längre i seriösa samtal kring jämställdhet. Dess grundare var Valerie Solanas som var en galen fascist. Är väldigt få moderna feminister som vill förknippas med henne. </p><p></p><p>Att vi skulle starta igång en diskussion på härliga Freeride med Valerie Solanas teori i grunden är något jag verkligen inte önskar för något forums värdighet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="el-bueno, post: 1183222, member: 72012"] HOPPEN Jag kan inte se att frågan om hoppens storlek blir annat än ett nollsummespel. Om vi har stora hopp utgår vi från mannen som norm, om vi har små hopp utgår vi från kvinnan som norm. Det är klart att hoppen både är och bör vara i den storlek som både arrangören själv önskar samt det som drar mest folk. UTRUSTNINGEN Även här handlar det om att vad som är mest lönsamt. Jag ser det som föga troligt att någon på produktutvecklingen skulle sitta och medvetet skita i att utveckla dampjäxor bara för det faktum att de är för kvinnor. Allt handlar om efterfrågan och lönsamhet. Ju fler kvinnor som åker skidor och vill ha alternativ utrustning driver också på nya produkter. REKRYTERING "Den manliga svågerpolitiken sätter dock effektivt krokben för detta eftersom det genom både forskning och sunt förnuft går att se att män i huvudsak väljer män när de skall rekrytera. De väljer inte på kompetens för uppgiften, utan går på rekommendationer och nätverk" Detta är ju ren spekulation ("sunt förnuft") vart är forskningen att detta skulle gälla inom företag som utvecklar produkter för skidåkning? DEBATTEN "Ta debatten med utgångspunkt utifrån queerteorin". Vill meddela dig och resten av läsarna att queerteorin knappt används längre i seriösa samtal kring jämställdhet. Dess grundare var Valerie Solanas som var en galen fascist. Är väldigt få moderna feminister som vill förknippas med henne. Att vi skulle starta igång en diskussion på härliga Freeride med Valerie Solanas teori i grunden är något jag verkligen inte önskar för något forums värdighet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ingen nämnd ingen glömd - diskrimineras tjejer av skidbranschen?
Tillbaka
Topp