Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ingen nämnd ingen glömd - diskrimineras tjejer av skidbranschen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kruxelidux_ninjamaster" data-source="post: 1183229" data-attributes="member: 44260"><p>Nu är jag inte helt säker då jag inte tycker det är speciellt underhållande att se på tävlingar, men brukar det inte finnas en större och en mindre kick på alla platåer? Om inte; bygg en mindre kick också då. Då blir det inga större problem i kostnadsfrågan. </p><p></p><p>Angående att det inte finns några större procentuella skillnader mellan hur många tjejer och killar som åker skidor så är det väl om inte 99 iallafall 90% av de som hänger i parkerna killar. Tro fan att företagen gör fler herrmodeller av skidor och kläder pga efterfrågan. </p><p></p><p>Att tjejer är mindre representerade i filmer och media är inte heller det konstigt. Köper jag en film från, säg level1, vill jag se lortiga streetspots, nyskapande åkning och bli inspirerad. Det finns inte så många tjejer som håller den standarden på sin åkning. </p><p></p><p>Att jämföra friåkning med friidrott eller portåkning går inte riktigt det heller då det inte riktigt går ut på samma sak. Det gäller inte att springa snyggast eller att göra något nyskapande hopp över häckarna, det gäller att vara snabbast. Om du vill se människor som springer snyggt och gör nyskapande hopp kollar du på freerunning/parkour...</p><p></p><p>Friåkning är mer något man gör för att det är sjukt kul och större delen av de som håller på med det gör det inte med målsättning att vinna tävlingar. </p><p></p><p>Det blir svårt för tjejer att bli riktigt duktiga/stora inom de flesta extremsporter eftersom att de inte har den fysiska förmågan som killar har för att lyckas. Därför är tjejer "duktiga för att vara tjejer", efter som att det i grunden inte går ut på att vinna utan att göra de största, häftigaste, nyaste, farligaste trixen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kruxelidux_ninjamaster, post: 1183229, member: 44260"] Nu är jag inte helt säker då jag inte tycker det är speciellt underhållande att se på tävlingar, men brukar det inte finnas en större och en mindre kick på alla platåer? Om inte; bygg en mindre kick också då. Då blir det inga större problem i kostnadsfrågan. Angående att det inte finns några större procentuella skillnader mellan hur många tjejer och killar som åker skidor så är det väl om inte 99 iallafall 90% av de som hänger i parkerna killar. Tro fan att företagen gör fler herrmodeller av skidor och kläder pga efterfrågan. Att tjejer är mindre representerade i filmer och media är inte heller det konstigt. Köper jag en film från, säg level1, vill jag se lortiga streetspots, nyskapande åkning och bli inspirerad. Det finns inte så många tjejer som håller den standarden på sin åkning. Att jämföra friåkning med friidrott eller portåkning går inte riktigt det heller då det inte riktigt går ut på samma sak. Det gäller inte att springa snyggast eller att göra något nyskapande hopp över häckarna, det gäller att vara snabbast. Om du vill se människor som springer snyggt och gör nyskapande hopp kollar du på freerunning/parkour... Friåkning är mer något man gör för att det är sjukt kul och större delen av de som håller på med det gör det inte med målsättning att vinna tävlingar. Det blir svårt för tjejer att bli riktigt duktiga/stora inom de flesta extremsporter eftersom att de inte har den fysiska förmågan som killar har för att lyckas. Därför är tjejer "duktiga för att vara tjejer", efter som att det i grunden inte går ut på att vinna utan att göra de största, häftigaste, nyaste, farligaste trixen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ingen nämnd ingen glömd - diskrimineras tjejer av skidbranschen?
Tillbaka
Topp