Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ingen nämnd ingen glömd - diskrimineras tjejer av skidbranschen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="heddalotta" data-source="post: 1183241" data-attributes="member: 116266"><p>Tack för att du uppmärksammar detta så bra! Jag känner igen mig så väl när det gäller produkterna är anpassade till killarna. Jag har fortfarande inte hittat nya boots, för de boots jag vill ha är producerade till fotstorlekar +40, när jag har 36.. Det intressanta är att det verkar som skidsporten (kanske även snowboard som jag åker) har mycket gemensamt med "tjej"fotboll vs "herr"fotbollen. Det gemensamma är att där är det på mäns vilkor, planen är lika stora, målen är lika stora och likförbannat ska tjejerna spela på så stora plan. Tjejer som spelar fotboll drabbas av mycket mer skador (avslitet korsband) än manliga fotbollsspelare och det är bekymmersamt då det visat sig att forskningen om korsbandskador baseras på män som skadat sig och alldeles nyligen upptäckte de att kvinnor och män använder lårmuskeln annorlunda. Det hade de upptäckt efter att de tagit en kvinnlig patient på tester.. Jag är intresserad av fotboll så även skidsport och det är som du skriver tokigt att man säger att tjejerna attraherar mindre men om man gjorde förutsättningarna så grymma som möjligt på bådas vilkor så blir attraktionskraften mycket högre. Blir så glad av din artikel, välskrivet och välformulerat!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="heddalotta, post: 1183241, member: 116266"] Tack för att du uppmärksammar detta så bra! Jag känner igen mig så väl när det gäller produkterna är anpassade till killarna. Jag har fortfarande inte hittat nya boots, för de boots jag vill ha är producerade till fotstorlekar +40, när jag har 36.. Det intressanta är att det verkar som skidsporten (kanske även snowboard som jag åker) har mycket gemensamt med "tjej"fotboll vs "herr"fotbollen. Det gemensamma är att där är det på mäns vilkor, planen är lika stora, målen är lika stora och likförbannat ska tjejerna spela på så stora plan. Tjejer som spelar fotboll drabbas av mycket mer skador (avslitet korsband) än manliga fotbollsspelare och det är bekymmersamt då det visat sig att forskningen om korsbandskador baseras på män som skadat sig och alldeles nyligen upptäckte de att kvinnor och män använder lårmuskeln annorlunda. Det hade de upptäckt efter att de tagit en kvinnlig patient på tester.. Jag är intresserad av fotboll så även skidsport och det är som du skriver tokigt att man säger att tjejerna attraherar mindre men om man gjorde förutsättningarna så grymma som möjligt på bådas vilkor så blir attraktionskraften mycket högre. Blir så glad av din artikel, välskrivet och välformulerat! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ingen nämnd ingen glömd - diskrimineras tjejer av skidbranschen?
Tillbaka
Topp