Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ingen nämnd ingen glömd - diskrimineras tjejer av skidbranschen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1183251" data-attributes="member: 29415"><p>Peacebone: köp dina skidor på Conrad så lovar jag att ingen kommer lägga sig i ditt val. Sedan är du lika väl som jag medveten om att alla damskidor inte är rosa och att alla damkläder inte har pälskrage. Min kommentar om detta var på ett generellt plan men den är fortfarande giltig. Det finns tekniska damkläder men utbudet är mindre pga kollektivet kvinnors genomsnittliga agerande. Man varför inte köpa en herrmodell och få den omsydd? Jag äger ett par kjolar (ingenting med skidåkning att göra) sydda för herrar. Sådant finns men är ovanligt (pga kollektivet män ännu inte fattat hur bekvämt det är med kjol) och jag har fått vända mig till skräddare för att få dem sydda. Det är däremot inget jag klagar över offentligt, varken på mode- eller skidsiter. Bättre att acceptera faktum och göra det man behöver för att lösa saken på egen hand.</p><p></p><p>Även om du hade varit herre och haft 42 hade du haft svårt att hitta pjäxor. Samma sak där, du får satsa på speciallösningar. Jag tror hela ditt inlägg handlar om att du vill att någon annan ska betala för de merkostnader vissa fysiska egenskaper hos dig medför. Ledsen, men det kommer inte ske.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1183251, member: 29415"] Peacebone: köp dina skidor på Conrad så lovar jag att ingen kommer lägga sig i ditt val. Sedan är du lika väl som jag medveten om att alla damskidor inte är rosa och att alla damkläder inte har pälskrage. Min kommentar om detta var på ett generellt plan men den är fortfarande giltig. Det finns tekniska damkläder men utbudet är mindre pga kollektivet kvinnors genomsnittliga agerande. Man varför inte köpa en herrmodell och få den omsydd? Jag äger ett par kjolar (ingenting med skidåkning att göra) sydda för herrar. Sådant finns men är ovanligt (pga kollektivet män ännu inte fattat hur bekvämt det är med kjol) och jag har fått vända mig till skräddare för att få dem sydda. Det är däremot inget jag klagar över offentligt, varken på mode- eller skidsiter. Bättre att acceptera faktum och göra det man behöver för att lösa saken på egen hand. Även om du hade varit herre och haft 42 hade du haft svårt att hitta pjäxor. Samma sak där, du får satsa på speciallösningar. Jag tror hela ditt inlägg handlar om att du vill att någon annan ska betala för de merkostnader vissa fysiska egenskaper hos dig medför. Ledsen, men det kommer inte ske. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Ingen nämnd ingen glömd - diskrimineras tjejer av skidbranschen?
Tillbaka
Topp