Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Innerskon Atomic Mimic - domen efter 100 åkdagar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1233785" data-attributes="member: 59831"><p>Kan nog hålla med i hyllningskören. Jag lyckades knipa ett par billigt genom någon drive och tänkte ha dessa som något extra i min 2020 Hawx Ultra Xtd (Den grå med grön sula), att använda vid mer pistorienterad åkning. </p><p>Problemet blev att de var mycket svårt att gå tillbaka till original-liners som jag tog när de vankades längre turer. </p><p>Pjäxan gick från att kännas som en lite sladdrig lätt rando-pjäxa till att kännas som en lågvolym Lange, som alltid varit benchmark för mig när de gäller något med bra kraftöverföring för mina låga, smala fötter. </p><p></p><p>Jag tycker att Hawx är lite för bred egentligen för att vara en "narrow fit" pjäxa, men det hjälpte enormt mkt att köra Mimicen.</p><p>Nu kör jag den nästan jämt, även om ROM vid topptur är något begränsat jämfört med original-liner. Men de är två helt olika pjäxor när man jämför kraftöverföring när man kör i de två olika innnerskorna. Så vid allt förutom långa turer blir de Mimic-skon. </p><p></p><p>Enda negativa jag sett (Förutom ROM) är att jag gärna haft möjlighet till snörning och något mer material framme vid tådelen. Det är fortfarande något för rymlig fram för mina smala fötter, och då hade mer foam varit bra så att man kunnat välja att värma/trycka lite mer fram om det hade behövts. Annars är jag nöjd, pjäxan är typ så nära man kan komma ett par LV Lange i passform nu med Mimicen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1233785, member: 59831"] Kan nog hålla med i hyllningskören. Jag lyckades knipa ett par billigt genom någon drive och tänkte ha dessa som något extra i min 2020 Hawx Ultra Xtd (Den grå med grön sula), att använda vid mer pistorienterad åkning. Problemet blev att de var mycket svårt att gå tillbaka till original-liners som jag tog när de vankades längre turer. Pjäxan gick från att kännas som en lite sladdrig lätt rando-pjäxa till att kännas som en lågvolym Lange, som alltid varit benchmark för mig när de gäller något med bra kraftöverföring för mina låga, smala fötter. Jag tycker att Hawx är lite för bred egentligen för att vara en "narrow fit" pjäxa, men det hjälpte enormt mkt att köra Mimicen. Nu kör jag den nästan jämt, även om ROM vid topptur är något begränsat jämfört med original-liner. Men de är två helt olika pjäxor när man jämför kraftöverföring när man kör i de två olika innnerskorna. Så vid allt förutom långa turer blir de Mimic-skon. Enda negativa jag sett (Förutom ROM) är att jag gärna haft möjlighet till snörning och något mer material framme vid tådelen. Det är fortfarande något för rymlig fram för mina smala fötter, och då hade mer foam varit bra så att man kunnat välja att värma/trycka lite mer fram om det hade behövts. Annars är jag nöjd, pjäxan är typ så nära man kan komma ett par LV Lange i passform nu med Mimicen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Innerskon Atomic Mimic - domen efter 100 åkdagar
Tillbaka
Topp