Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jacob Wester tagen av stor lavin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fatboy" data-source="post: 1291509" data-attributes="member: 15721"><p>Tänkte på det också att om man nu valt att ta ganska stora risker borde man ju iaf se till att ha så bra förutsättningar som möjligt om nåt händer. Jacob är ju såklart fri att göra sina egna riskbedömningar men jag är lite mer tveksam till att Rossignol står bakom. Det går ju lite emot all typ av lavinutbildning som säger vänd hellre än gång för mycket, åk inga osäkra åk vänta hellre. Här säger man ju typ, vi orkade inte vänta och var trötta på att åka i skogen. Man förstår ju att dom är proffesionella åkare men med förebilder som resonerar så här så trort jag ändå att framförallt yngre killar får svårare att säga att det här känns inte bra för mig jag vill vända.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fatboy, post: 1291509, member: 15721"] Tänkte på det också att om man nu valt att ta ganska stora risker borde man ju iaf se till att ha så bra förutsättningar som möjligt om nåt händer. Jacob är ju såklart fri att göra sina egna riskbedömningar men jag är lite mer tveksam till att Rossignol står bakom. Det går ju lite emot all typ av lavinutbildning som säger vänd hellre än gång för mycket, åk inga osäkra åk vänta hellre. Här säger man ju typ, vi orkade inte vänta och var trötta på att åka i skogen. Man förstår ju att dom är proffesionella åkare men med förebilder som resonerar så här så trort jag ändå att framförallt yngre killar får svårare att säga att det här känns inte bra för mig jag vill vända. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jacob Wester tagen av stor lavin
Tillbaka
Topp