Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jacob Wester tagen av stor lavin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Schwimp" data-source="post: 1291534" data-attributes="member: 93522"><p>Jag tycker att Jacob och Sofia gjorde rätt beslut att slänga ihop denna filmen. </p><p>Dom hade ju kunnat strunta helt och hållet i att visa detta men valde istället att visa och samtala kring vad som skedde. Det hade ju varit mycket värre i mitt tycke att bara mörka de hela.</p><p></p><p>Det är viktigt att även Jacob som kan kännas som odödlig råkar ut för misstag och hamnade upp på felplats på berget i slutet av sitt åk och tänkte inte på detaljen att han avslutade på ett face i söderläge. Han nämner att han lärt sig av denna erfarenhet och att det inte skett tidigare är lite av ett mirakel. </p><p></p><p>Jag håller inte med er som tycker att det är oansvarigt att visa upp denna sida utav verkligheten. Han nämner varför han ger sig ut i den terrängen på de sättet de gör i filmen. </p><p></p><p>Jag växte upp med freeradicalsfilmerna där dom ständigt hoppar 30meters klippor, inte fan har jag någonsin tänkt tanken att jag ska ge mig på något av den kalibern, men de har inspirerat mig och gjort mig till den skidåkare jag är idag. </p><p></p><p>Det heter trotsallt EXTREMSPORT. Ger man sig in i leken, ska man leken tåla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Schwimp, post: 1291534, member: 93522"] Jag tycker att Jacob och Sofia gjorde rätt beslut att slänga ihop denna filmen. Dom hade ju kunnat strunta helt och hållet i att visa detta men valde istället att visa och samtala kring vad som skedde. Det hade ju varit mycket värre i mitt tycke att bara mörka de hela. Det är viktigt att även Jacob som kan kännas som odödlig råkar ut för misstag och hamnade upp på felplats på berget i slutet av sitt åk och tänkte inte på detaljen att han avslutade på ett face i söderläge. Han nämner att han lärt sig av denna erfarenhet och att det inte skett tidigare är lite av ett mirakel. Jag håller inte med er som tycker att det är oansvarigt att visa upp denna sida utav verkligheten. Han nämner varför han ger sig ut i den terrängen på de sättet de gör i filmen. Jag växte upp med freeradicalsfilmerna där dom ständigt hoppar 30meters klippor, inte fan har jag någonsin tänkt tanken att jag ska ge mig på något av den kalibern, men de har inspirerat mig och gjort mig till den skidåkare jag är idag. Det heter trotsallt EXTREMSPORT. Ger man sig in i leken, ska man leken tåla. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jacob Wester tagen av stor lavin
Tillbaka
Topp