Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jacob Wester tagen av stor lavin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LawndartGustav" data-source="post: 1291699" data-attributes="member: 14475"><p>Ställer mig undrande till om jag sett samma film eller om det är okunskap som leder till vissa slutsatser i tråden ovan.</p><p>Har tävlat och säsongat i 10år och åkt mkt offpist genom åren, är lavintekniker om vi pratar utbildning kring snö, bor i Åre och befinner mig i lavinterräng någon eller några ggr i veckan när det är snö.</p><p></p><p>Tycker Jakob bara uppvisar kloka tankar och beslut och verkar vända precis lika mkt som Cody eller mr Schirmer. Jag hade tänkt precis som honom här men inte valt en så stor sluttning, vill alltid ha en out, inte bli dragen över saker som gör att jag kan dö när jag åker skidor.</p><p></p><p>En friåkare som lever på att göra film utsätter sig för mer risk än gemene man, ska ha sluta försöka leva på det för att någon utan kunskap vill imitera honom?</p><p>Tycker dagens åkare är väldigt bra på att förmedla tankegång i beslut via film och text på t.ex. youtube och instagram.</p><p>Vad är det ni stör er på egentligen? eller bara behov av att prata ut om skidåkning överlag här?</p><p>Jag åker inte samma terräng med vänner som inte är på samma nivå som mig. Jag vet att jag har den teknik och vana som behövs för att ta mig ur många mindre släpp vilket alla inte har, då anpassas linjeval och terräng efter det.</p><p>Jacob & co är nivån över mig och jag tror inte han skulle ta med mig på samma ställen som han skulle ta med mr Schirmer även om han sett mig åka och kände mig. Det är olika världar helt enkelt!</p><p>Sen att jag är försiktig och restriktiv kring var jag åker överlag är bara så jag agerar i min riskbedömning (att riskera att dö för ett skidåk är inte min grej, väljer då hellre ett annat åk) medan andra agerar och bedömer på andra sätt, med mer eller mindre kunskap som väger in.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LawndartGustav, post: 1291699, member: 14475"] Ställer mig undrande till om jag sett samma film eller om det är okunskap som leder till vissa slutsatser i tråden ovan. Har tävlat och säsongat i 10år och åkt mkt offpist genom åren, är lavintekniker om vi pratar utbildning kring snö, bor i Åre och befinner mig i lavinterräng någon eller några ggr i veckan när det är snö. Tycker Jakob bara uppvisar kloka tankar och beslut och verkar vända precis lika mkt som Cody eller mr Schirmer. Jag hade tänkt precis som honom här men inte valt en så stor sluttning, vill alltid ha en out, inte bli dragen över saker som gör att jag kan dö när jag åker skidor. En friåkare som lever på att göra film utsätter sig för mer risk än gemene man, ska ha sluta försöka leva på det för att någon utan kunskap vill imitera honom? Tycker dagens åkare är väldigt bra på att förmedla tankegång i beslut via film och text på t.ex. youtube och instagram. Vad är det ni stör er på egentligen? eller bara behov av att prata ut om skidåkning överlag här? Jag åker inte samma terräng med vänner som inte är på samma nivå som mig. Jag vet att jag har den teknik och vana som behövs för att ta mig ur många mindre släpp vilket alla inte har, då anpassas linjeval och terräng efter det. Jacob & co är nivån över mig och jag tror inte han skulle ta med mig på samma ställen som han skulle ta med mr Schirmer även om han sett mig åka och kände mig. Det är olika världar helt enkelt! Sen att jag är försiktig och restriktiv kring var jag åker överlag är bara så jag agerar i min riskbedömning (att riskera att dö för ett skidåk är inte min grej, väljer då hellre ett annat åk) medan andra agerar och bedömer på andra sätt, med mer eller mindre kunskap som väger in. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jacob Wester tagen av stor lavin
Tillbaka
Topp