Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jacob Wester tagen av stor lavin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NyslipadeKanter" data-source="post: 1291749" data-attributes="member: 161661"><p>Jag köper kritiken i tråden på ett principiellt sätt; att förebilder & stora namn har ett ansvar i egenskap av sin roll mot de under sig (en slags noblesse oblige för en annan publik och tid), men är detta egentligen ett stort problem? </p><p>Hur många icke-proffsåkare stryker med i lavinolyckor eller från ett alldeles för högt hopp efter att de sett filmer som dessa? </p><p>Alla dödsfall är givetvis tragiska, men proportionerna bör beaktas. </p><p></p><p>Jag jämför i mitt huvud med bergsklättrarna som ska upp på Mount Everest. Där hav vi ett bra exempel på folk som sett häftiga filmer och ska ge sig ut på något de inte kan hantera och skapar dödsrisker för andra (och dör på kuppen). </p><p>Jag kan givetvis ha fel, men min känsla är att friåkningen inte har skapat Mt Everest-förhållanden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NyslipadeKanter, post: 1291749, member: 161661"] Jag köper kritiken i tråden på ett principiellt sätt; att förebilder & stora namn har ett ansvar i egenskap av sin roll mot de under sig (en slags noblesse oblige för en annan publik och tid), men är detta egentligen ett stort problem? Hur många icke-proffsåkare stryker med i lavinolyckor eller från ett alldeles för högt hopp efter att de sett filmer som dessa? Alla dödsfall är givetvis tragiska, men proportionerna bör beaktas. Jag jämför i mitt huvud med bergsklättrarna som ska upp på Mount Everest. Där hav vi ett bra exempel på folk som sett häftiga filmer och ska ge sig ut på något de inte kan hantera och skapar dödsrisker för andra (och dör på kuppen). Jag kan givetvis ha fel, men min känsla är att friåkningen inte har skapat Mt Everest-förhållanden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jacob Wester tagen av stor lavin
Tillbaka
Topp