Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jacob Wester tagen av stor lavin
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1291767" data-attributes="member: 146777"><p>Alla får göra och filma och lägga upp på Youtube vad de vill, inom lagliga ramar såklart. Samtidigt får man ha åsikter och synpunkter på det. De lavinkurser jag tog (som blev rätt många under åren) hänvisade alltid till att prio 1 är att inte hamna i en lavin. Och kurserna handlade alltid om just det, hur man inte utlösa lavin. Aldrig handlade det om att veta att det är farligt och straightlina ner ändå.</p><p>Filmaren få som sagt göra vad han vill, så länge han inte drar mer andra. Att han tyckte det var "super scary" att åka med i lavinen och att han säger att det var första gången der blev mörkt, visar mig dock att han inte har den avslappnade inställningen för att han har varit med på allt redan. Utan visar mig att han hade turen på sin sida,än så länge.</p><p>Den gången jag hamnade i en lavin (som löstes ut av andra ovanför mig för den delen) räckte iaf mig för att jag ska tänka en extra gång och reagera på om nån tar det lite alltför avslappnat. Att de snacka om att det var läge att iaf stompa ladningen visar att de vet att de är på gränserna. Bra eller dåligt, vem vet.</p><p>Jag kan (för min del) även tycka att det är till en viss del nedvärderande om han pratar om säkra minigolfslutningar,när det sen är större och brantare än vad 90% av skidåkarna skulle åka. Men, det är min åsikt som jag framför. Andra kan och ska ha andra åsikter. Om jag är skidfilmsugen tittar jag helst på schirmer och co i framtiden.</p><p>Sist, men inte minst, borde väl alla ser skillnaden mellan filmen i frågan och Sverre klipp. Filmaren här gör det själv och bestämmer själv när och var han åker. Sverres klipp är inspelat under en tävling. Tydligt skillnad,eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1291767, member: 146777"] Alla får göra och filma och lägga upp på Youtube vad de vill, inom lagliga ramar såklart. Samtidigt får man ha åsikter och synpunkter på det. De lavinkurser jag tog (som blev rätt många under åren) hänvisade alltid till att prio 1 är att inte hamna i en lavin. Och kurserna handlade alltid om just det, hur man inte utlösa lavin. Aldrig handlade det om att veta att det är farligt och straightlina ner ändå. Filmaren få som sagt göra vad han vill, så länge han inte drar mer andra. Att han tyckte det var "super scary" att åka med i lavinen och att han säger att det var första gången der blev mörkt, visar mig dock att han inte har den avslappnade inställningen för att han har varit med på allt redan. Utan visar mig att han hade turen på sin sida,än så länge. Den gången jag hamnade i en lavin (som löstes ut av andra ovanför mig för den delen) räckte iaf mig för att jag ska tänka en extra gång och reagera på om nån tar det lite alltför avslappnat. Att de snacka om att det var läge att iaf stompa ladningen visar att de vet att de är på gränserna. Bra eller dåligt, vem vet. Jag kan (för min del) även tycka att det är till en viss del nedvärderande om han pratar om säkra minigolfslutningar,när det sen är större och brantare än vad 90% av skidåkarna skulle åka. Men, det är min åsikt som jag framför. Andra kan och ska ha andra åsikter. Om jag är skidfilmsugen tittar jag helst på schirmer och co i framtiden. Sist, men inte minst, borde väl alla ser skillnaden mellan filmen i frågan och Sverre klipp. Filmaren här gör det själv och bestämmer själv när och var han åker. Sverres klipp är inspelat under en tävling. Tydligt skillnad,eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jacob Wester tagen av stor lavin
Tillbaka
Topp