Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jet Suit: Framtiden för pistörer och bergsräddning: Jet Pack?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Hawk100" data-source="post: 1206047" data-attributes="member: 15720"><p>Coolt!! </p><p>Äntligen slipper man stighudar, smäckiga tech-bindningar, kolfiberstavar, camelback, powerbars, mm. Bara att gnugga ihop pengarna till en sån där!! Med 1000 hästkrafter så lär man ju i princip kunna lyfta en elefant upp på Everest, så en skidåkare med vanlig utrustning lär ju inte vara något som helst problem att blåsa upp på valfri alptopp.</p><p>Å andra sidan tvivlar jag stark på att den där jetsuiten verkligen utvecklar 1000 hk (även om det sägs så i alla artiklar o filmer jag sett om den). Min känsla är för det första att batterierna för att driva 1000 hk i 10 min borde bli grymt stora/tunga. För det andra borde det vara jäkligt svårt att hålla mot ens 100 hk per arm om motorerna man håller i händerna skulle vara o den storleksordningen.</p><p>Men det kanske är sjukt starka motorer men galet ineffektiva propellrar/turbiner inne i jetsuiten..... </p><p>Det verkar ju finnas många klipska och välutbildade personer här på FR. Någon som kan räkna på det och testa om jag har rätt eller fel (som vanligt)???</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hawk100, post: 1206047, member: 15720"] Coolt!! Äntligen slipper man stighudar, smäckiga tech-bindningar, kolfiberstavar, camelback, powerbars, mm. Bara att gnugga ihop pengarna till en sån där!! Med 1000 hästkrafter så lär man ju i princip kunna lyfta en elefant upp på Everest, så en skidåkare med vanlig utrustning lär ju inte vara något som helst problem att blåsa upp på valfri alptopp. Å andra sidan tvivlar jag stark på att den där jetsuiten verkligen utvecklar 1000 hk (även om det sägs så i alla artiklar o filmer jag sett om den). Min känsla är för det första att batterierna för att driva 1000 hk i 10 min borde bli grymt stora/tunga. För det andra borde det vara jäkligt svårt att hålla mot ens 100 hk per arm om motorerna man håller i händerna skulle vara o den storleksordningen. Men det kanske är sjukt starka motorer men galet ineffektiva propellrar/turbiner inne i jetsuiten..... Det verkar ju finnas många klipska och välutbildade personer här på FR. Någon som kan räkna på det och testa om jag har rätt eller fel (som vanligt)??? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jet Suit: Framtiden för pistörer och bergsräddning: Jet Pack?
Tillbaka
Topp