Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jon Olsson, Jacob Wester och miljön
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="victoringemar" data-source="post: 1190585" data-attributes="member: 146652"><p>Ingen har rätt och ingen har fel. Inte heller jag. Men om tävlingen är att peka finger på den "värsta" miljöboven sett ur ett skidåkningsperspektiv vinner nog Jon. Eftersom vi alla här på siten förmodligen hellre ser feta heliskiing-klipp än en vråltrimmad Lamborghini som sladdar runt(även om det råkar vara på snö just nu) är det såklart mer miljöovänligt än något som har med vårt intresse att göra.</p><p>Börjar man tänka på det så är det kanske inte speciellt miljövänligt att halka runt i ett skidsystem där det finns massa liftar som slukar energi eller på vissa håll på underlag som krävt massa energi att framställa. Vi (inklusive jag själv) kanske ska inse att bara för att vi utför vår hobby i naturen att vi kanske inte är några miljövänner... Åtminstone till vi börjar tura så att fötterna blöder!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="victoringemar, post: 1190585, member: 146652"] Ingen har rätt och ingen har fel. Inte heller jag. Men om tävlingen är att peka finger på den "värsta" miljöboven sett ur ett skidåkningsperspektiv vinner nog Jon. Eftersom vi alla här på siten förmodligen hellre ser feta heliskiing-klipp än en vråltrimmad Lamborghini som sladdar runt(även om det råkar vara på snö just nu) är det såklart mer miljöovänligt än något som har med vårt intresse att göra. Börjar man tänka på det så är det kanske inte speciellt miljövänligt att halka runt i ett skidsystem där det finns massa liftar som slukar energi eller på vissa håll på underlag som krävt massa energi att framställa. Vi (inklusive jag själv) kanske ska inse att bara för att vi utför vår hobby i naturen att vi kanske inte är några miljövänner... Åtminstone till vi börjar tura så att fötterna blöder! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Jon Olsson, Jacob Wester och miljön
Tillbaka
Topp