[Artikel] Jon Olsson vann X Games Big Air

Igår 18:06 Av: JWester
till alla er som hatar, jag kan ju säga att både jag och jon var sjukt less under träningen, hoppet var minimalt och vi kom båda överens om att det skulle vara totalt omöjligt att köra en dubbel i det där hoppet. allt vi vill göra är att visa nya trick, switchdubblar med mera, och det blir väldigt tråkigt när hoppet ska sätta gränserna.

hur som helst låg vi båda och nötte flatspins under träningen, och kände att vi inte orkade försöka spin to winna som charles och simon, vi var ganska inställda på en delad tredjeplats. sen efter första åket mot gagnier blev jag lite full i fan och kände att jag lika gärna kunde försöka göra en känguru och landa på magen om det nu var så, bara för att visa att vi ville försöka. jag kom dock runt rätt bra och landade långt ner, något som i efterhand känns lite surt att man inte hade vetat. så sluta med hatet, jons kangie var perfekt och det var det största vi kunde göra i det totalt misslyckade bigjump xgames hade byggt.

Jacob
Igår 18:08 Av: Monis
Ja, sista hoppet var juh inte kangaroo, det var jävligt cleant!
Så ni är trötta på kangaroo? Jag måste säga att jag är trött på switch rotation med korsadeskidorgrab

/Ni har helt rätt, håller med helt, fattar precis va du menar wester:P, de är inte uttjatat med kängru och sånt, de är uttjatat med backwards spin crossed skis with grab:P

Alltså, hitta på ett j-vla hopp själva istället för att gnälla. Här har vi en av världens bästa idrottsmän som försöker utveckla den sport han verkar i och en hel hög töntar gnäller på att han gör samma hopp i flera tävlingar. Men va f-n gör de andra för hopp då, hur stor är variationen, hur många andra åkare har skapat egna hopp av samma kaliber? Skäp er töntar! Jon är en stor idrottsman och att han dessutom har fattat hur man skapar och förvaltar sitt varumärke gör honom inte sämre, men det har uppenbarligen gjort att den extremt irriterande avundsjukan och missunsamheten nu alltså även har spridit sig in hit, till detta annars så sköna place. Säger det igen, skärp er! Och kör på, Jon och Wester!

Stort att vinna och att komma till semi! Två svenskar på topp 4 är man ju inte bortskämd med.

Borde man inte stänga av kommenterafunktionen för folk under 20 så slipper man massa trams?

ja har för mig att charles gagniers octo blev stor ungefär när jons kangaroo blev det?
om jon o dom bara kör kängrus så gör ju charles de samma. palla tjata om att de ska va nya tricks hela jävla tiin,

Grymt Jon! Ibland undrar man varför inte SVT och alla andra svenska sportkanaler uppmärksammar X-games mer. Nu 10 medaljer på X-games. Det är nästan bara Stenmarks 86 VC-segrar 10 mästerskapsmedaljer som är större.

Tillbaka
Topp