Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Kläppen Ski Resort investerar för 150 miljoner – ny liftar och nedfarter inför vintern
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rodney_piston" data-source="post: 1321485" data-attributes="member: 163608"><p>Klok satsning!! Binder ihop det hela.</p><p></p><p>Ska man leta problem? Vi leker med tanken att några parkungar som dagen till ära har proppat i sig 15 monster med asamycket koffein, 10 snickers, en påse gifflar och en näve ADÄHÅDÄ-mädusin. Får lite feeling, stoke och ja andra synonymer vi använder för det begrepp som vanliga Svenssons kallar ”tappa omdömet”. -”Asfet idé!! Vi kör hela railssidan och chargar på ner i nya blå!! Wohoo sisten får betala gifflarna!!!</p><p></p><p>Samma dag kommer familjen Kristoffersen som ske ha en dejlig ferie i de dansk/svenske fjellen. På ferjen fra Fredrikshavn har far Preben köpt sig en jevle massa dejlig Jägermeister o Gammeldansk som han har i sin ryggtäske. 4-5 snaps till morgenmat behovs om man ska ud å åke skier. Som sann patriark anser han att hela konceptet med skidskola är dumt! Om dumme svenskar kan så kan minsann Preben minst lika bra så är det bara. Han ger familjen en snabblektion och häller lite Gammeldansk i chokoläden så att familjen ska bli medgörlig. Hopp in i gondolen. Ta några extra snaps på vägen upp och sen kommer frågan hur in i helvede de ska ta sig ner från berget?? Äh det får bli en senare fråga. Preben ser att det finns en trevlig restaurang (en krvroo) på toppen. Mmm vore det inte dajligt med en pilsner? Japp familjen går in och paxar bord och tar några pilsner. Och där träffar de två andra likasinnade danska familjer. (Faan jag som skulle fatta mig kort, jaja jag rappar på) iallafall.. hur var det nu igen… hmmm, den skidovana överförfriskade familjen Kristoffersen har nu fått sällskap av ett helt gäng danskar ”strenght in Numbers” eller som danskarna säger ”är vi sammen är vi starke” hur ska de ta sig ner? Vi kiger litt ver alle andre åker og sen åker vi samme pist allé tillsammans i bredd. Britte har sett att de som kan det där med skidåkning formar skidorna som en glasstrut. Hon tipsar sina venner. No er det degs. 10 minuter senare kommer hela det danska lämmeltåget ner för Sveriges grönaste pist ”Lämmeltåget”. Pisten är konstant knökfull med folk som åker skidor på ett sätt som mest påminner om barn på en midsommaräng under ett godisregn. Blicken i skyn samtidigt som de tacklar högervänsterframåtbakåt helt planlöst i måfå.</p><p></p><p>Och nu ska alltså själva midjan mellan stora parken och blå linjen gå rakt över lämmeltåget??? Jag ser framför mig att de här överstokade parkungarna tycker att Kristoffersens ska visa lite hyfs och flytta sig när parkungarna vill ha kvar speeden så de kan göra ett snurrailuftenfortsomfaan trick i blå linjen. Samtidigt som Kristoffersens tycker att parkungarna för i helvede kan sakte ner. Hmm kan man inte göra en trumma tänker ni??? Ja inte vet jag säger jag.</p><p></p><p>Nä men det kommer bli skitbra.. kommer sakna den gamla fyrstolen av sentimentala skäl. Men den får nog nytt liv i Polen eller någon annanstans. Så jag får väl åka dit och återuppleva alla fina minnen vi har ihop. Jag sitter just i skrivande stund och tittar ut över den tomma himlen där vajrarna hängde för bara någon vecka sedan.</p><p></p><p>Sen finns det ju ett klassiskt heligt åk bland lokalfolket som påverkas av det här…det kan ju bli upprörd stämning! Men som med all förrändring så är utvärdering bättre än uträkning.</p><p></p><p>Bra att påpeka att parkeringen är gratis. Men som konspirationsteoretiker kan man ju undra om det innebär att de gamla gratisparkeringarna blir betalparkering nu när den ”nya gratisparkeringen” kommer??? Nä det tror jag inte. Men vissa marknadsförare jobbar ju så. Lite som Big brother i 1984 som höjer chokladransonen från 30 gram till 20 gram eller hur det nu var? Men inte Kläppen, det har jag svårt att tro liksom. Fast nu när jag läser vad jag skriver får jag lite oro i magen. Häromdagen såg jag att de offentliga laddarna hade bytt app till Parkster. Tänkte inte mer på det förrän nu…. Parkster? Vad faan har de här att göra? Nä men om gratis parkering är ett säljargument och Kläppen är ett föredöme på den fronten så kan man ju inte börja med betalappar det vore osnyggt. Glöm det. Bara jag som fick skrämselhicka det klart att all parkering ska ingå som det alltid har varit.</p><p>Ett annat sätt att ordna mer parkering hade ju varit att dra en transportlift från campingen, typ en platt som gick på rätt sida tunneln under 66an längs med riksvägen fram till gästcenter. Skulle göra att många lata campare lämnar bilen på campingen.</p><p></p><p>PS alla förutfattade meningar om Danskar och Park-kungars diet är helt och hållet mina och har inte ett dyft med akademisk diskurs eller allmän vedertagenhet att göra. Däremot tar jag inget ansvar för feltolkningar av folk födda utan glimt i ögat.</p><p></p><p>Nej nu måste jag sticka. Det är extrapris på gifflar. Lär behövas.</p><p></p><p>/först till kvarn</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rodney_piston, post: 1321485, member: 163608"] Klok satsning!! Binder ihop det hela. Ska man leta problem? Vi leker med tanken att några parkungar som dagen till ära har proppat i sig 15 monster med asamycket koffein, 10 snickers, en påse gifflar och en näve ADÄHÅDÄ-mädusin. Får lite feeling, stoke och ja andra synonymer vi använder för det begrepp som vanliga Svenssons kallar ”tappa omdömet”. -”Asfet idé!! Vi kör hela railssidan och chargar på ner i nya blå!! Wohoo sisten får betala gifflarna!!! Samma dag kommer familjen Kristoffersen som ske ha en dejlig ferie i de dansk/svenske fjellen. På ferjen fra Fredrikshavn har far Preben köpt sig en jevle massa dejlig Jägermeister o Gammeldansk som han har i sin ryggtäske. 4-5 snaps till morgenmat behovs om man ska ud å åke skier. Som sann patriark anser han att hela konceptet med skidskola är dumt! Om dumme svenskar kan så kan minsann Preben minst lika bra så är det bara. Han ger familjen en snabblektion och häller lite Gammeldansk i chokoläden så att familjen ska bli medgörlig. Hopp in i gondolen. Ta några extra snaps på vägen upp och sen kommer frågan hur in i helvede de ska ta sig ner från berget?? Äh det får bli en senare fråga. Preben ser att det finns en trevlig restaurang (en krvroo) på toppen. Mmm vore det inte dajligt med en pilsner? Japp familjen går in och paxar bord och tar några pilsner. Och där träffar de två andra likasinnade danska familjer. (Faan jag som skulle fatta mig kort, jaja jag rappar på) iallafall.. hur var det nu igen… hmmm, den skidovana överförfriskade familjen Kristoffersen har nu fått sällskap av ett helt gäng danskar ”strenght in Numbers” eller som danskarna säger ”är vi sammen är vi starke” hur ska de ta sig ner? Vi kiger litt ver alle andre åker og sen åker vi samme pist allé tillsammans i bredd. Britte har sett att de som kan det där med skidåkning formar skidorna som en glasstrut. Hon tipsar sina venner. No er det degs. 10 minuter senare kommer hela det danska lämmeltåget ner för Sveriges grönaste pist ”Lämmeltåget”. Pisten är konstant knökfull med folk som åker skidor på ett sätt som mest påminner om barn på en midsommaräng under ett godisregn. Blicken i skyn samtidigt som de tacklar högervänsterframåtbakåt helt planlöst i måfå. Och nu ska alltså själva midjan mellan stora parken och blå linjen gå rakt över lämmeltåget??? Jag ser framför mig att de här överstokade parkungarna tycker att Kristoffersens ska visa lite hyfs och flytta sig när parkungarna vill ha kvar speeden så de kan göra ett snurrailuftenfortsomfaan trick i blå linjen. Samtidigt som Kristoffersens tycker att parkungarna för i helvede kan sakte ner. Hmm kan man inte göra en trumma tänker ni??? Ja inte vet jag säger jag. Nä men det kommer bli skitbra.. kommer sakna den gamla fyrstolen av sentimentala skäl. Men den får nog nytt liv i Polen eller någon annanstans. Så jag får väl åka dit och återuppleva alla fina minnen vi har ihop. Jag sitter just i skrivande stund och tittar ut över den tomma himlen där vajrarna hängde för bara någon vecka sedan. Sen finns det ju ett klassiskt heligt åk bland lokalfolket som påverkas av det här…det kan ju bli upprörd stämning! Men som med all förrändring så är utvärdering bättre än uträkning. Bra att påpeka att parkeringen är gratis. Men som konspirationsteoretiker kan man ju undra om det innebär att de gamla gratisparkeringarna blir betalparkering nu när den ”nya gratisparkeringen” kommer??? Nä det tror jag inte. Men vissa marknadsförare jobbar ju så. Lite som Big brother i 1984 som höjer chokladransonen från 30 gram till 20 gram eller hur det nu var? Men inte Kläppen, det har jag svårt att tro liksom. Fast nu när jag läser vad jag skriver får jag lite oro i magen. Häromdagen såg jag att de offentliga laddarna hade bytt app till Parkster. Tänkte inte mer på det förrän nu…. Parkster? Vad faan har de här att göra? Nä men om gratis parkering är ett säljargument och Kläppen är ett föredöme på den fronten så kan man ju inte börja med betalappar det vore osnyggt. Glöm det. Bara jag som fick skrämselhicka det klart att all parkering ska ingå som det alltid har varit. Ett annat sätt att ordna mer parkering hade ju varit att dra en transportlift från campingen, typ en platt som gick på rätt sida tunneln under 66an längs med riksvägen fram till gästcenter. Skulle göra att många lata campare lämnar bilen på campingen. PS alla förutfattade meningar om Danskar och Park-kungars diet är helt och hållet mina och har inte ett dyft med akademisk diskurs eller allmän vedertagenhet att göra. Däremot tar jag inget ansvar för feltolkningar av folk födda utan glimt i ögat. Nej nu måste jag sticka. Det är extrapris på gifflar. Lär behövas. /först till kvarn [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Kläppen Ski Resort investerar för 150 miljoner – ny liftar och nedfarter inför vintern
Tillbaka
Topp