Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Klimatlandslaget – fossilfritt liv är ett lagarbete
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Magnus_Ibanez" data-source="post: 1192227" data-attributes="member: 33859"><p>Tillräckligt mycket för att förstå att om företag slutar med sponsring så blir det mer pengar över (som de självklart inte skulle använda att sänka priser på något).</p><p>Pengarna till sponsring kommer undantagslöst alltid från varan eller tjänsten som säljs.</p><p></p><p>Tyvärr inte fullt ut. Samhället är inte byggt så att det går att leva i det om man skall vara helt konsekvent. Vad jag än tycker i frågan är samhället som det är, den biten tar som du säger, tid. Och så länge den vinnande faktorn i välden alltid är pengar så kommer det aldrig att ändras.</p><p>Men jag har ändrat massor och slutat med massor av grejer (till exempel slutat åka flyg på semester, flyga privat överhuvudtaget, slutat åka på skidresor, skaffat elmotor till båten och skrotat bensinmotorn, kör gas bil osv osv).</p><p></p><p>Men absolut samma för all sport (och det jag själv lever på, musik). Sport är jättebra, både socialt och kroppsligt, och jag vill inte det skall försvinna, men man kan sluta tävla och träna globalt, tillexempel. </p><p></p><p>Man kan göra ganska mycket utan att behöva påverka något viktigt (att tävla i störtlopp långt bort är inte viktigt) om man bara vill ändra sina vanor. Och detta projekt är lika fånigt som om ett formel 1 team skulle skräppa med att de är miljömedvetna för de fraktar sina bilar i svanmärkta lastbilar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Magnus_Ibanez, post: 1192227, member: 33859"] Tillräckligt mycket för att förstå att om företag slutar med sponsring så blir det mer pengar över (som de självklart inte skulle använda att sänka priser på något). Pengarna till sponsring kommer undantagslöst alltid från varan eller tjänsten som säljs. Tyvärr inte fullt ut. Samhället är inte byggt så att det går att leva i det om man skall vara helt konsekvent. Vad jag än tycker i frågan är samhället som det är, den biten tar som du säger, tid. Och så länge den vinnande faktorn i välden alltid är pengar så kommer det aldrig att ändras. Men jag har ändrat massor och slutat med massor av grejer (till exempel slutat åka flyg på semester, flyga privat överhuvudtaget, slutat åka på skidresor, skaffat elmotor till båten och skrotat bensinmotorn, kör gas bil osv osv). Men absolut samma för all sport (och det jag själv lever på, musik). Sport är jättebra, både socialt och kroppsligt, och jag vill inte det skall försvinna, men man kan sluta tävla och träna globalt, tillexempel. Man kan göra ganska mycket utan att behöva påverka något viktigt (att tävla i störtlopp långt bort är inte viktigt) om man bara vill ändra sina vanor. Och detta projekt är lika fånigt som om ett formel 1 team skulle skräppa med att de är miljömedvetna för de fraktar sina bilar i svanmärkta lastbilar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Klimatlandslaget – fossilfritt liv är ett lagarbete
Tillbaka
Topp