Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Köp din egna skidort - puderparadiset utanför Åre fortfarande till salu
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ivo del Scandi" data-source="post: 1276336" data-attributes="member: 166682"><p>Till alla er (mig själv inräknad) som drömmer om att köpa Huså liften.</p><p></p><p>Det finns nog gott om folk som kan skaka fram de 5 miljonerna som krävs. Men skaran krymper rejält då de samtidigt ska kunna följande (alternativt anställa folk med kompetensen men då kommer du gå med förlust):</p><p></p><p>- kunna köra pistmaskin</p><p>- kunna sköta campingen, dvs städa servicehuset varje dag hela vintern</p><p>- sköta snöröjning</p><p>- mecka med gammal Poma lift</p><p>- fastighetsunderhåll</p><p>- sköta skiduthyrning, liftkortsförsäljning och vara liftvakt.</p><p>- pistörskompetens</p><p>- marknadsföring</p><p>- kunna köra buss- och skoterturer till/från Åre</p><p>- driva Djupa gruvans krog alt. sköta fortsätta upprätthålla arrendeavtalet med nuvarande driftare (min bedömning är att större delen av värdet ligger i Restaurangen/Fastigheten)</p><p></p><p>lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ivo del Scandi, post: 1276336, member: 166682"] Till alla er (mig själv inräknad) som drömmer om att köpa Huså liften. Det finns nog gott om folk som kan skaka fram de 5 miljonerna som krävs. Men skaran krymper rejält då de samtidigt ska kunna följande (alternativt anställa folk med kompetensen men då kommer du gå med förlust): - kunna köra pistmaskin - kunna sköta campingen, dvs städa servicehuset varje dag hela vintern - sköta snöröjning - mecka med gammal Poma lift - fastighetsunderhåll - sköta skiduthyrning, liftkortsförsäljning och vara liftvakt. - pistörskompetens - marknadsföring - kunna köra buss- och skoterturer till/från Åre - driva Djupa gruvans krog alt. sköta fortsätta upprätthålla arrendeavtalet med nuvarande driftare (min bedömning är att större delen av värdet ligger i Restaurangen/Fastigheten) lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Köp din egna skidort - puderparadiset utanför Åre fortfarande till salu
Tillbaka
Topp