Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Köp din egna skidort - puderparadiset utanför Åre fortfarande till salu
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Glisseur" data-source="post: 1291492" data-attributes="member: 13861"><p>"Ta snowboardåkare på allvar". Hur ska snowboardåkare tas på allvar som inte görs på andra destinationer? Hur ser snowboardåkares behov annorlunda ut jämfört med skidåkares? Är snowboardåkare en annan människovariant som vi andra inte förstått ännu? För dom snowboardåkare som jag åkt med genom åren har det räckt bra med ett snötäckt berg och kanske en lift upp till toppen, men jag kan ju i vanlig ordning ha missförstått allt.</p><p></p><p>Ursäkta, men det här låter mer som något den notoriske skidhataren Ants Neo kommit på för att äntligen få sin revansch på etablisemanget. Lite som när han kissade okvädingsord mot skidförbundet i halfpipen i Bydalen någon gång på 90-talet. (Missförstå mig inte, jag gillar inte heller skidförbundet...)</p><p></p><p>Det där var bland det märkligare jag läst på Freerides forum (och då har jag ändå läst en hel del tossigheter här genom åren). Så det är företrädelsevis snowboardåkare som gillar hajk, springa, cykling och/eller hundspann? Intressant!</p><p></p><p>Och för övrigt heter det skoter. En scooter är en italiensk moppe eller ett tyskt technoband (fast det kanske var dom som du menade?). Kan bara bra att ha koll på när man pratar med riktiga Husålocals. Och köp för bövulen inte en Arctic Cat om du köper en skoter.</p><p></p><p>Catskiing och heliskiing på Skutan? Intressant! Och var ska dessa aktiviteter hålla till? Dom enda ställen som jag på rak arm kommer på skulle vara värda att betala pengar för att få komma upp snabbt till är Baksidan/Blåsten, tvivlar på att det går att få tillstånd för den typen av mekanisk transport dit. Markägarna på Skutan är inte direkt att leka med.</p><p></p><p>Och berätta gärna mer om vad droneski är för något.</p><p></p><p>Nej, det går ju fint att åka bil från både Åre och Järpen...</p><p></p><p>Vad åsyftas med "egen offpist"? Har inte Huså redan sin egen offpist i skogen?</p><p></p><p>Du menar ungefär som att Skistar satt upp blå lampor i Blå Tåget ner från VM8:an?</p><p></p><p>North Face historia? Pratar vi klädmärkets historia eller nordsidan på Eiger här? Nyfiken!</p><p></p><p>Vilken del av Kanada pratar vi om här? Whistler? En av världens mest exploaterade skidorter med mer liftköer och trängsel än dom flesta andra. Eller kanske Revelstoke med sina kilometerlånga köer på puderdagar? Eller kanske rentav Nelson/Whitewater med sin trevliga stad och lokala satsning på "alternativt jordbruk"?</p><p></p><p>Applåd! Även om jag är rädd för at prisnivån på nybyggda boenden i Huså kan bli i högsta laget för folk med glesbygdslöner så är det ändå vettigt att bygga så att det faktiskt går att bo i husen året runt.</p><p></p><p>Som sagt, kör liften, glesa ur skogen och ha en vettig prisnivå på Djupa Gruvans krog så kommer i alla fall jag och åker, även fast jag inte åker sidledes.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Glisseur, post: 1291492, member: 13861"] "Ta snowboardåkare på allvar". Hur ska snowboardåkare tas på allvar som inte görs på andra destinationer? Hur ser snowboardåkares behov annorlunda ut jämfört med skidåkares? Är snowboardåkare en annan människovariant som vi andra inte förstått ännu? För dom snowboardåkare som jag åkt med genom åren har det räckt bra med ett snötäckt berg och kanske en lift upp till toppen, men jag kan ju i vanlig ordning ha missförstått allt. Ursäkta, men det här låter mer som något den notoriske skidhataren Ants Neo kommit på för att äntligen få sin revansch på etablisemanget. Lite som när han kissade okvädingsord mot skidförbundet i halfpipen i Bydalen någon gång på 90-talet. (Missförstå mig inte, jag gillar inte heller skidförbundet...) Det där var bland det märkligare jag läst på Freerides forum (och då har jag ändå läst en hel del tossigheter här genom åren). Så det är företrädelsevis snowboardåkare som gillar hajk, springa, cykling och/eller hundspann? Intressant! Och för övrigt heter det skoter. En scooter är en italiensk moppe eller ett tyskt technoband (fast det kanske var dom som du menade?). Kan bara bra att ha koll på när man pratar med riktiga Husålocals. Och köp för bövulen inte en Arctic Cat om du köper en skoter. Catskiing och heliskiing på Skutan? Intressant! Och var ska dessa aktiviteter hålla till? Dom enda ställen som jag på rak arm kommer på skulle vara värda att betala pengar för att få komma upp snabbt till är Baksidan/Blåsten, tvivlar på att det går att få tillstånd för den typen av mekanisk transport dit. Markägarna på Skutan är inte direkt att leka med. Och berätta gärna mer om vad droneski är för något. Nej, det går ju fint att åka bil från både Åre och Järpen... Vad åsyftas med "egen offpist"? Har inte Huså redan sin egen offpist i skogen? Du menar ungefär som att Skistar satt upp blå lampor i Blå Tåget ner från VM8:an? North Face historia? Pratar vi klädmärkets historia eller nordsidan på Eiger här? Nyfiken! Vilken del av Kanada pratar vi om här? Whistler? En av världens mest exploaterade skidorter med mer liftköer och trängsel än dom flesta andra. Eller kanske Revelstoke med sina kilometerlånga köer på puderdagar? Eller kanske rentav Nelson/Whitewater med sin trevliga stad och lokala satsning på "alternativt jordbruk"? Applåd! Även om jag är rädd för at prisnivån på nybyggda boenden i Huså kan bli i högsta laget för folk med glesbygdslöner så är det ändå vettigt att bygga så att det faktiskt går att bo i husen året runt. Som sagt, kör liften, glesa ur skogen och ha en vettig prisnivå på Djupa Gruvans krog så kommer i alla fall jag och åker, även fast jag inte åker sidledes. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Köp din egna skidort - puderparadiset utanför Åre fortfarande till salu
Tillbaka
Topp