Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Köpguide: Att välja rätt skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 1170973" data-attributes="member: 32948"><p>Mulleson: </p><p>Visar skidväljaren att bu bör ha 195cm så lär allt som är 190cm och uppåt fungera. Istället för att bara välja längre längd bör man kika på faktorer som vridstyvhet, styvhet och bredd. </p><p>Men vill du ha 195cm+ så finns det, bara att ställa in det i skiddatabasen.</p><p></p><p>Blide: </p><p>Jag tycker det är rätt skönt att ha en liten semitip. Bra när man letar sig in i branta rännor, och är lätt att fästa stighudarnas bakre fäste (vissa modeller). Dessutom ger det en jämn och följsam avslutning på din kant, så bakdelen inte hakar i lika mycket. </p><p>Den enda fördelen som jag kan se det med platt tail är att man lättare kan göra ett snöankare av skidorna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 1170973, member: 32948"] Mulleson: Visar skidväljaren att bu bör ha 195cm så lär allt som är 190cm och uppåt fungera. Istället för att bara välja längre längd bör man kika på faktorer som vridstyvhet, styvhet och bredd. Men vill du ha 195cm+ så finns det, bara att ställa in det i skiddatabasen. Blide: Jag tycker det är rätt skönt att ha en liten semitip. Bra när man letar sig in i branta rännor, och är lätt att fästa stighudarnas bakre fäste (vissa modeller). Dessutom ger det en jämn och följsam avslutning på din kant, så bakdelen inte hakar i lika mycket. Den enda fördelen som jag kan se det med platt tail är att man lättare kan göra ett snöankare av skidorna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Köpguide: Att välja rätt skidor
Tillbaka
Topp