Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Hur slår reklamförbudet mot slopestyleåkarna i OS
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ett_Hund" data-source="post: 1182362" data-attributes="member: 55507"><p>Skidslopestyle har lika lite att göra i IOK:s jippon som snowboard. Ingen enskild händelse har gjort så mycket för att döda brädåkningens själ som när åkarna ställde sig i kö med mössan i näven och bugade och niade inför den mafia av gubbar och mutkolvar som är IOK.</p><p></p><p>Ta ert förnuft till fånga och spring allt vad ni har i riktning rakt bort från allt vad OS heter annars går SS samma öde till mötes som HP; ett glädjelöst och stilbefriat spin-to-win-palaver där de enda vinnarna är gamla gubbar som inte kunde bry sig mindre om ifall skidåkning är roligt.</p><p></p><p>Det var länge sedan OS var någon ren och vacker atleternas kamp. Världens främsta och mest hyllade idrottsutövare dansar idag efter feta mäns pipa till deras behag och ekonomiska gagn. Det är sorgligt men jag kan inte förmå mig till att se det på något annat sätt. Det finns inga vinnare kvar i arenorna bara gycklare som drillas att behaga överheten och göda deras plånböcker.</p><p></p><p>Jag må framstå som en gnällig mupp och må så vara, för allvarligt; fuck OS och fuck IOK.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ett_Hund, post: 1182362, member: 55507"] Skidslopestyle har lika lite att göra i IOK:s jippon som snowboard. Ingen enskild händelse har gjort så mycket för att döda brädåkningens själ som när åkarna ställde sig i kö med mössan i näven och bugade och niade inför den mafia av gubbar och mutkolvar som är IOK. Ta ert förnuft till fånga och spring allt vad ni har i riktning rakt bort från allt vad OS heter annars går SS samma öde till mötes som HP; ett glädjelöst och stilbefriat spin-to-win-palaver där de enda vinnarna är gamla gubbar som inte kunde bry sig mindre om ifall skidåkning är roligt. Det var länge sedan OS var någon ren och vacker atleternas kamp. Världens främsta och mest hyllade idrottsutövare dansar idag efter feta mäns pipa till deras behag och ekonomiska gagn. Det är sorgligt men jag kan inte förmå mig till att se det på något annat sätt. Det finns inga vinnare kvar i arenorna bara gycklare som drillas att behaga överheten och göda deras plånböcker. Jag må framstå som en gnällig mupp och må så vara, för allvarligt; fuck OS och fuck IOK. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Hur slår reklamförbudet mot slopestyleåkarna i OS
Tillbaka
Topp