Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Jons tid är nu
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rudolfsson" data-source="post: 1180581" data-attributes="member: 24880"><p>Nu får vi nog trycka på paus och reflektera lite kring hur den här debatten började. Du blev upprörd och möjligtvis kränkt av att journalisten använde sig av begreppet hen i den här krönikan om Jon Olsson och jag ifrågasatte varför. Det måste vara jobbigt för dig att bli kränkt av tidens anda (ordet myntades förvisso redan 1966, men men...).</p><p></p><p>För övrigt är det många andra språk som har könsneutrala pronomer, exempelvis finska. Flytta för guds skull inte dit, du kommer att bli tokig på alla vänstervridna journalister och deras pk-feminism, för att inte tala om alla invånare som använder sig av könsneutrala pronomer i vardagen. </p><p></p><p>Vad det gäller mitt ev barn eller inte så väljer jag att inte diskutera det vidare p.g.a. integritetsskäl.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rudolfsson, post: 1180581, member: 24880"] Nu får vi nog trycka på paus och reflektera lite kring hur den här debatten började. Du blev upprörd och möjligtvis kränkt av att journalisten använde sig av begreppet hen i den här krönikan om Jon Olsson och jag ifrågasatte varför. Det måste vara jobbigt för dig att bli kränkt av tidens anda (ordet myntades förvisso redan 1966, men men...). För övrigt är det många andra språk som har könsneutrala pronomer, exempelvis finska. Flytta för guds skull inte dit, du kommer att bli tokig på alla vänstervridna journalister och deras pk-feminism, för att inte tala om alla invånare som använder sig av könsneutrala pronomer i vardagen. Vad det gäller mitt ev barn eller inte så väljer jag att inte diskutera det vidare p.g.a. integritetsskäl. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Jons tid är nu
Tillbaka
Topp