Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Landslagsåkare? Tänk på vad du skriver!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="la_grave" data-source="post: 1182471" data-attributes="member: 29415"><p>Löjligt. Vi har yttrandefrihet och ett idrottsförbund har mycket större likheter med myndigheter (eftersom de är delar av RF som till stora delar finansieras av staten) än med privata entiteter (tex företag). Om din arbetsgivare förbjuder vissa saker kan du välja en annan arbetsgivare men om ett idrottsförbund förbjuder vissa saker saknas konkurrens fullständigt.</p><p></p><p>Jag är allergisk mot värdegrunder och att vara förebild. Var ansöker man om att vara förebild? Hur mycket extra betalt får man om går från bara kändis till kändis och förebild. Har han gjort något olagligt? Nej (däremot är strippklubbar väldigt smaklöst och WT-indikatorn går på högvarv: Kevin skulle inte vara välkommen på fest hos mig) och då ska hans halvstatliga monopolarbetsgivare skita i vad han gör.</p><p></p><p>Vad gäller sponsorer gäller dock helt andra principer (även om jag blir allergisk även mot privata företag som agerar smakdomare men det löser jag genom att inte handla där, samt meddela varför).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="la_grave, post: 1182471, member: 29415"] Löjligt. Vi har yttrandefrihet och ett idrottsförbund har mycket större likheter med myndigheter (eftersom de är delar av RF som till stora delar finansieras av staten) än med privata entiteter (tex företag). Om din arbetsgivare förbjuder vissa saker kan du välja en annan arbetsgivare men om ett idrottsförbund förbjuder vissa saker saknas konkurrens fullständigt. Jag är allergisk mot värdegrunder och att vara förebild. Var ansöker man om att vara förebild? Hur mycket extra betalt får man om går från bara kändis till kändis och förebild. Har han gjort något olagligt? Nej (däremot är strippklubbar väldigt smaklöst och WT-indikatorn går på högvarv: Kevin skulle inte vara välkommen på fest hos mig) och då ska hans halvstatliga monopolarbetsgivare skita i vad han gör. Vad gäller sponsorer gäller dock helt andra principer (även om jag blir allergisk även mot privata företag som agerar smakdomare men det löser jag genom att inte handla där, samt meddela varför). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Landslagsåkare? Tänk på vad du skriver!
Tillbaka
Topp