Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Landslagsåkare? Tänk på vad du skriver!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JKampe" data-source="post: 1182474" data-attributes="member: 102740"><p>Mycket intressant artikel Hedda! </p><p></p><p>Vad gäller kommentarerna om yttrandefrihet måste jag säga att jag är för yttrandefrihet till 100% Det är även Svensk lag på detta vilket gör att Kevin får blogga och skriva bäst han vill. Förmodligen inte typen av kille jag skulle hänga med och i ärlighetens namn vill han nog inte hänga med mig heller. Problem solved. So far, so good. Alla kan tycka olika. </p><p></p><p>Detta är dock inte fallet här. När Kevin sätter på sig en landslagsjacka representerar han en värdegrund landslaget har. En värdegrund de utvecklat för att de vill vara förebilder för unga killar och tjejer ute i Sverige. Märk väl att det handlar om att vara förebilder, inte tvinga på någon sina åsikter. Kevin har då två val: Ta av sig jackan eller rannsaka sin värdegrund. All respekt (jo faktiskt) till en duktig brädåkare som väljer att gå sin egen väg. Han är förmodligen lycklig, tjejerna han postar bilder på är förmodligen också nöjda och landslaget har sin värdegrund intakt. </p><p></p><p>Att hävda att yttrandefriheten skulle tvinga omgivningen att acceptera allt hur som helst är en grav feltolkning av dess ursprungliga syfte. Med den tolkningen skulle vi kunna lägga ned alla moderatorer här på freeride för att i och med yttrandefriheten kan jag bete mig hur som helst - och freeride skall ge blanka fasen i detta för det är mina åsikter.</p><p></p><p>Bara några reflektioner...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JKampe, post: 1182474, member: 102740"] Mycket intressant artikel Hedda! Vad gäller kommentarerna om yttrandefrihet måste jag säga att jag är för yttrandefrihet till 100% Det är även Svensk lag på detta vilket gör att Kevin får blogga och skriva bäst han vill. Förmodligen inte typen av kille jag skulle hänga med och i ärlighetens namn vill han nog inte hänga med mig heller. Problem solved. So far, so good. Alla kan tycka olika. Detta är dock inte fallet här. När Kevin sätter på sig en landslagsjacka representerar han en värdegrund landslaget har. En värdegrund de utvecklat för att de vill vara förebilder för unga killar och tjejer ute i Sverige. Märk väl att det handlar om att vara förebilder, inte tvinga på någon sina åsikter. Kevin har då två val: Ta av sig jackan eller rannsaka sin värdegrund. All respekt (jo faktiskt) till en duktig brädåkare som väljer att gå sin egen väg. Han är förmodligen lycklig, tjejerna han postar bilder på är förmodligen också nöjda och landslaget har sin värdegrund intakt. Att hävda att yttrandefriheten skulle tvinga omgivningen att acceptera allt hur som helst är en grav feltolkning av dess ursprungliga syfte. Med den tolkningen skulle vi kunna lägga ned alla moderatorer här på freeride för att i och med yttrandefriheten kan jag bete mig hur som helst - och freeride skall ge blanka fasen i detta för det är mina åsikter. Bara några reflektioner... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Landslagsåkare? Tänk på vad du skriver!
Tillbaka
Topp