Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Landslagsåkare? Tänk på vad du skriver!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tjaswesniper" data-source="post: 1182527" data-attributes="member: 128538"><p>"Jag är väldigt glad att en landslagsåkare i den sport som jag älskar mest inte kommer undan med en attityd som visar att han inte respekterar andra utövare av sin sport och inte ens medlemmar i sitt eget lag."</p><p></p><p>Vilket otroligt idiotiskt resonemang. Att lägga upp bilder på kvinnor är plötsligt ett tecken på att man inte respekterar kvinnor? Herregud. </p><p></p><p>Om vi vänder på det, hur skulle reaktionerna vara om en tjej i Svenska landslaget la upp bilder på män? </p><p></p><p>Men ja, får man en varning från landslaget är det dumt att fortsätta "provocera". Dock tycker jag fortfarande att vad man gör på fritiden inte ska kunna påverka allmänhetens åsikt om vad man gör till vardags. Det är tråkigt att vi alltid ska vara så "fina" i kanten här i Sverige. </p><p></p><p>Samma sak som med vad en Advokat gör på fritiden, ska det påverka att de inte får hålla på med sitt yrke? </p><p></p><p>Jag tror att det mest handlar om en generationsfråga.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tjaswesniper, post: 1182527, member: 128538"] "Jag är väldigt glad att en landslagsåkare i den sport som jag älskar mest inte kommer undan med en attityd som visar att han inte respekterar andra utövare av sin sport och inte ens medlemmar i sitt eget lag." Vilket otroligt idiotiskt resonemang. Att lägga upp bilder på kvinnor är plötsligt ett tecken på att man inte respekterar kvinnor? Herregud. Om vi vänder på det, hur skulle reaktionerna vara om en tjej i Svenska landslaget la upp bilder på män? Men ja, får man en varning från landslaget är det dumt att fortsätta "provocera". Dock tycker jag fortfarande att vad man gör på fritiden inte ska kunna påverka allmänhetens åsikt om vad man gör till vardags. Det är tråkigt att vi alltid ska vara så "fina" i kanten här i Sverige. Samma sak som med vad en Advokat gör på fritiden, ska det påverka att de inte får hålla på med sitt yrke? Jag tror att det mest handlar om en generationsfråga. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Landslagsåkare? Tänk på vad du skriver!
Tillbaka
Topp