Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: När ska skidbranschen ta sitt miljöansvar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1244879" data-attributes="member: 80520"><p>Vi har uppenbarligen två helt olika erfarenheter! Kanske är en fråga om generation och eller geografisk skillnad? (dvs geografisk skillnad som i att väldigt många av de jag umgås med är folk som valt att flytta till nordnorge, vilket mycket väl skulle kunna vara ett ganska homogent snitt jämfört med samhället i övrigt.)</p><p></p><p>Det finns ju alla möjligheter att, som företag, göra miljövänliga val och utvecklingar utan att det går ut över produkten/kundupplevelsen också - jag har ju till och med kommit med några förslag i krönikan. Till exempel att erbjuda (och skylta/informera om) reparation av kläder/service av utrustning - eller menar du att kunderna väljer bort märken som har en bra reparationsservice?</p><p></p><p>Scarpa gör en av sina absolut mest high-end-pjäxor i bioplast utan att det (enligt dem själva iaf) påverkar prestandan, menar du att kunderna väljer bort den pjäxan för att den är gjord i bioplast? Varför görs inte alla pjäxor i samma plast? Det är inte en perfekt lösning, det är inte det jag är ute efter (vilket jag får intrycket att du tror att jag är när du pratar om att alla ska tura lokalt på träskidor). Men branschen är ju för feg för att ens utforska de alternativen som finns och som, utan att påverka deras produkters prestanda eller (enligt mig) säljbarhet, skulle innebära en väldigt positiv skillnad för miljön! Jag tycker helt enkelt det är för dåligt. Lite som att det inte fanns en enda biltillverkare i världen som egentligen kunde tänka sig att faktiskt satsa på att bygga elbilar ända tills det kom nån utomstående visionär och fullständigt förändrade den branschen från grunden och upp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1244879, member: 80520"] Vi har uppenbarligen två helt olika erfarenheter! Kanske är en fråga om generation och eller geografisk skillnad? (dvs geografisk skillnad som i att väldigt många av de jag umgås med är folk som valt att flytta till nordnorge, vilket mycket väl skulle kunna vara ett ganska homogent snitt jämfört med samhället i övrigt.) Det finns ju alla möjligheter att, som företag, göra miljövänliga val och utvecklingar utan att det går ut över produkten/kundupplevelsen också - jag har ju till och med kommit med några förslag i krönikan. Till exempel att erbjuda (och skylta/informera om) reparation av kläder/service av utrustning - eller menar du att kunderna väljer bort märken som har en bra reparationsservice? Scarpa gör en av sina absolut mest high-end-pjäxor i bioplast utan att det (enligt dem själva iaf) påverkar prestandan, menar du att kunderna väljer bort den pjäxan för att den är gjord i bioplast? Varför görs inte alla pjäxor i samma plast? Det är inte en perfekt lösning, det är inte det jag är ute efter (vilket jag får intrycket att du tror att jag är när du pratar om att alla ska tura lokalt på träskidor). Men branschen är ju för feg för att ens utforska de alternativen som finns och som, utan att påverka deras produkters prestanda eller (enligt mig) säljbarhet, skulle innebära en väldigt positiv skillnad för miljön! Jag tycker helt enkelt det är för dåligt. Lite som att det inte fanns en enda biltillverkare i världen som egentligen kunde tänka sig att faktiskt satsa på att bygga elbilar ända tills det kom nån utomstående visionär och fullständigt förändrade den branschen från grunden och upp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: När ska skidbranschen ta sitt miljöansvar?
Tillbaka
Topp