Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: OS kanske borde gå i barndom?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Berggrund" data-source="post: 1184992" data-attributes="member: 31089"><p>Jag vill bara inleda med att jag inte på något sätt stöder de övergrepp som sker på mänskliga rättigheter i Ryssland. Något som jag däremot reagerar på är hur vi västerlänningar moralpredikar mot länder utanför Europa och Nordamerika så fort vi kan. </p><p></p><p>OS har alltid varit politisk propaganda och nyttjats så av de som för tillfället haft möjlighet att diktera vad som gäller. Att undvika att ge Ryssland och Kina OS är en omöjlighet då dessa är betydande spelare på den politiska scenen. USA är det land som har haft OS flest gånger (8), detta är ett land med dödsstraff, ett fängelsesystem som inte tar hänsyn till mänskliga rättigheter, de har ej skrivit på barnkonventionen, tar ej hänsyn till ICC, skrivit handboken om tortyr vilket rapporteras användas med jämna mellanrum, kör med riktade avrättningar och har ett underättelseväsen som kritiserasav t.ex. amnesty. Anser artikelförfattaren att även USA borde diskvalificeras som arrangörsland? Skit finns i olika hög grad på de flesta länder omkring oss, kanske slutar det med att Marshall öarna blir det enda landet som har nog med rent mjöl för att få arrangera ett OS</p><p></p><p>Se istället på OS potential att föra ut kunskap om missförhållanden, förbrödningen länder emellan o.s.v. Idrott var det första som Indien och Pakistan kunde samsas i efter deras dispyt om Kashmir, landskamp i längdskidåkning utfördes innan fredssamtal. </p><p></p><p>Lyft fram missförhållanden, demonstrera, skriv krönikor och tävla i regnbågsfärger! Enligt mig har Ryssland en rättighet som arrangörsland lika mycket som de flesta andra. Fler Asiatiska, Afrikanska och Sydamerikanska länder skall få möjlighet att arrangera tävlingar då detta i min värld leder till utveckling och internationalisering.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Berggrund, post: 1184992, member: 31089"] Jag vill bara inleda med att jag inte på något sätt stöder de övergrepp som sker på mänskliga rättigheter i Ryssland. Något som jag däremot reagerar på är hur vi västerlänningar moralpredikar mot länder utanför Europa och Nordamerika så fort vi kan. OS har alltid varit politisk propaganda och nyttjats så av de som för tillfället haft möjlighet att diktera vad som gäller. Att undvika att ge Ryssland och Kina OS är en omöjlighet då dessa är betydande spelare på den politiska scenen. USA är det land som har haft OS flest gånger (8), detta är ett land med dödsstraff, ett fängelsesystem som inte tar hänsyn till mänskliga rättigheter, de har ej skrivit på barnkonventionen, tar ej hänsyn till ICC, skrivit handboken om tortyr vilket rapporteras användas med jämna mellanrum, kör med riktade avrättningar och har ett underättelseväsen som kritiserasav t.ex. amnesty. Anser artikelförfattaren att även USA borde diskvalificeras som arrangörsland? Skit finns i olika hög grad på de flesta länder omkring oss, kanske slutar det med att Marshall öarna blir det enda landet som har nog med rent mjöl för att få arrangera ett OS Se istället på OS potential att föra ut kunskap om missförhållanden, förbrödningen länder emellan o.s.v. Idrott var det första som Indien och Pakistan kunde samsas i efter deras dispyt om Kashmir, landskamp i längdskidåkning utfördes innan fredssamtal. Lyft fram missförhållanden, demonstrera, skriv krönikor och tävla i regnbågsfärger! Enligt mig har Ryssland en rättighet som arrangörsland lika mycket som de flesta andra. Fler Asiatiska, Afrikanska och Sydamerikanska länder skall få möjlighet att arrangera tävlingar då detta i min värld leder till utveckling och internationalisering. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: OS kanske borde gå i barndom?
Tillbaka
Topp