Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: OS kanske borde gå i barndom?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1184996" data-attributes="member: 33054"><p>Väl formulerat, men jag tror inte att det är mer politik i OS nu, eller mer smutsigt spel bakom kulisserna nu är förut. Tyvärr är det ingen ny företeelse. Det som hänt är att artikelförfattaren blivit vuxen och insett vad som händer i världen. Den är inte så sockersöt som när man är barn.</p><p></p><p>När jag var ett litet barn, säg 14 år innan Foppa gjorde mål i Lillehammer, var det vinter-OS 1980 i amerikanska Lake Placid. Då fördrevs indianerna från deras territorium (går dra paralleller till Sochi). Stenmark gjorde en protest, hade en indianskrud på Åka Skidors omslag (få kände igen honom och tidningen sålde dåligt som attan). I sommarspelen samma år i Moskva bojkottade USA spelen, med dem ytterligare 64 länder som (bla Norge) då Sovjet året innan invaderade Afghanistan (spåren av den Afganistan-konflikten lever vi fortfarande med). Fyra år senare var det den kommunistiska delen av världen som bojkottade OS i Los Angeles.</p><p></p><p>Trots all den här skiten minns jag med glädje när Ingemar Stenmark tog dubbla guld i Lake Placid eller invigningen i Los Angeles, då det en kille kom flygandes på en rymdmoppe. [MEDIA=youtube]L9Cj0cMJNbs[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1184996, member: 33054"] Väl formulerat, men jag tror inte att det är mer politik i OS nu, eller mer smutsigt spel bakom kulisserna nu är förut. Tyvärr är det ingen ny företeelse. Det som hänt är att artikelförfattaren blivit vuxen och insett vad som händer i världen. Den är inte så sockersöt som när man är barn. När jag var ett litet barn, säg 14 år innan Foppa gjorde mål i Lillehammer, var det vinter-OS 1980 i amerikanska Lake Placid. Då fördrevs indianerna från deras territorium (går dra paralleller till Sochi). Stenmark gjorde en protest, hade en indianskrud på Åka Skidors omslag (få kände igen honom och tidningen sålde dåligt som attan). I sommarspelen samma år i Moskva bojkottade USA spelen, med dem ytterligare 64 länder som (bla Norge) då Sovjet året innan invaderade Afghanistan (spåren av den Afganistan-konflikten lever vi fortfarande med). Fyra år senare var det den kommunistiska delen av världen som bojkottade OS i Los Angeles. Trots all den här skiten minns jag med glädje när Ingemar Stenmark tog dubbla guld i Lake Placid eller invigningen i Los Angeles, då det en kille kom flygandes på en rymdmoppe. [MEDIA=youtube]L9Cj0cMJNbs[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: OS kanske borde gå i barndom?
Tillbaka
Topp