Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: OS kanske borde gå i barndom?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1184997" data-attributes="member: 33485"><p>"Nej. Det här var inte en bra krönika. Krönikören är bara ännu en nyttig idiot som gör politik av idrott och fokuserar mer på den politiska ledningen i arrangörslandet, än på idrottandet."</p><p>Jag säger som jag sa till Jibberisch; är jag den enda som läste det hela som att IOK gör sitt bästa för att sko sig själva, på idrottens bekostnad. Som jag läste det är det alltså girigheten hos IOK han sätter sig emot.</p><p>För övrigt är, och har, idrott och politik alltid gått hand i hand (precis som att politiken influerar allt här i världen). Om det bör vara så låter jag vara osagt men det är atleternas största chans att yttra sig, med en stor del av världen som publik.</p><p></p><p>Att Jibberisch väljer att använda Ryssland, och dess ledning, som exempel är mindre relevant - det som är relevant är vad han verkar vilja få ut av exemplet; att män i kostymer skiter fullständigt i vem som blir drabbad, så länge deras pengar kommer in och att IOK (männen i kostymer) förstör något så vacker som idrott. Ingenstans i krönikan kan jag hitta någon som helst kritik av atleters eventuella politiska utspel.</p><p></p><p>För att stödja mitt yttrande:</p><p>"Ingenting är heligt för män i kostymer och tyvärr gör deras doft av pengar, mögel och mutor det svårt för mig att se OS-ringarnas färgglada dans."</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1184997, member: 33485"] "Nej. Det här var inte en bra krönika. Krönikören är bara ännu en nyttig idiot som gör politik av idrott och fokuserar mer på den politiska ledningen i arrangörslandet, än på idrottandet." Jag säger som jag sa till Jibberisch; är jag den enda som läste det hela som att IOK gör sitt bästa för att sko sig själva, på idrottens bekostnad. Som jag läste det är det alltså girigheten hos IOK han sätter sig emot. För övrigt är, och har, idrott och politik alltid gått hand i hand (precis som att politiken influerar allt här i världen). Om det bör vara så låter jag vara osagt men det är atleternas största chans att yttra sig, med en stor del av världen som publik. Att Jibberisch väljer att använda Ryssland, och dess ledning, som exempel är mindre relevant - det som är relevant är vad han verkar vilja få ut av exemplet; att män i kostymer skiter fullständigt i vem som blir drabbad, så länge deras pengar kommer in och att IOK (männen i kostymer) förstör något så vacker som idrott. Ingenstans i krönikan kan jag hitta någon som helst kritik av atleters eventuella politiska utspel. För att stödja mitt yttrande: "Ingenting är heligt för män i kostymer och tyvärr gör deras doft av pengar, mögel och mutor det svårt för mig att se OS-ringarnas färgglada dans." [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: OS kanske borde gå i barndom?
Tillbaka
Topp