Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Ständigt dessa ankarliftar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1184338" data-attributes="member: 83225"><p>Ankarliftar höll på att döda mitt snowboardåkande innan det ens hade börjat. Av någon underlig anledning lyckades jag tajma mitt första snowboardåk i samband med att det hade kommit ohyggliga mängder snö på Östgötaslätten så debuten skedde i en liten obskyr backe i Sätravallen. Liftgubben var dock inte helt van vid snowboards utan han trasslade liksom in bygeln mellan bägge benen. Jag hade liksom ankaret såsom man har en knapplift när man åker skidor, fast jag åkte snowboard, om någon förstår? Vart detta slutar borde inte förvåna någon och med ankaret nere vid främre foten drogs jag rakt över den fina skivan som avslutade liftspåret (jag har aldrig hoppat så högt på snowboard, varken före eller efter). Som grädde på moset tyckte liftgubbarna att det var en bra idé att under resten av dagen garva åt en 12isch-årig snowboardåkare som fått en obeställd flygtur. </p><p></p><p>I lite äldre ålder gjorde vi om den där succén så sent som förra säsongen. Denna manöver kan nog beskrivas lite lättare. Tänk er en ankarlift, tänk er sen att fjädern i den är trasig (alltså helt obefintlig) och tänk er sen två personer som är ganska vana liftåkare och står därför och pysslar med annat när liften kommer...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1184338, member: 83225"] Ankarliftar höll på att döda mitt snowboardåkande innan det ens hade börjat. Av någon underlig anledning lyckades jag tajma mitt första snowboardåk i samband med att det hade kommit ohyggliga mängder snö på Östgötaslätten så debuten skedde i en liten obskyr backe i Sätravallen. Liftgubben var dock inte helt van vid snowboards utan han trasslade liksom in bygeln mellan bägge benen. Jag hade liksom ankaret såsom man har en knapplift när man åker skidor, fast jag åkte snowboard, om någon förstår? Vart detta slutar borde inte förvåna någon och med ankaret nere vid främre foten drogs jag rakt över den fina skivan som avslutade liftspåret (jag har aldrig hoppat så högt på snowboard, varken före eller efter). Som grädde på moset tyckte liftgubbarna att det var en bra idé att under resten av dagen garva åt en 12isch-årig snowboardåkare som fått en obeställd flygtur. I lite äldre ålder gjorde vi om den där succén så sent som förra säsongen. Denna manöver kan nog beskrivas lite lättare. Tänk er en ankarlift, tänk er sen att fjädern i den är trasig (alltså helt obefintlig) och tänk er sen två personer som är ganska vana liftåkare och står därför och pysslar med annat när liften kommer... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Ständigt dessa ankarliftar
Tillbaka
Topp