Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Våga vara norrman
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 1208033" data-attributes="member: 54815"><p>Jag håller med dig, i alla fall delvis. </p><p></p><p>Skidåkning är inte lika med liftsystem. Men det krävs ändå. För mig som varit just på Vassi fler gånger än vad jag kommer ihåg förra vintern, så var en bra dag i liftsystemet välbehövligt för benen. För att klara av att åka det man turar till krävs lite åkning i benen, i alla fall för mig.</p><p></p><p>Sen att just Vassi får många besök är, precis som du skriver, inte särskilt konstigt. Det tar max 10 minuter att köra dit, både med bil och med skoter. Har du skoter är du dessutom hemma i Gränsen igen efter mindre än två timmar, eftersom du slipper anmarschen. Sen att minst fem eller sex av dessa otaliga åk på Vass i vintras var framsidan i riktigt fin sol har också med saken att göra. Samt att det gick att kombinera med en dag i liftsystemet, eller en dag på jobbet.</p><p></p><p>Men jag tycker verkligen det är konstigt att inte fler svenskar ser en resa till fjällen som just en resa till de faktiska fjällen, utan istället ser det som en resa till stolliftar och värmestugor. Absolut att den stora massan skidsemestrar eftersöker just det, och det behövs för tillväxten av skidåkare, men de som gillar naturupplevelser och bra snö? Åk till Jäckvik! Till Dikanäs eller Marsfjällen! Hyr en stuga i Tängvattsdalen! Eller varför inte bo några dagar på Låkta?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 1208033, member: 54815"] Jag håller med dig, i alla fall delvis. Skidåkning är inte lika med liftsystem. Men det krävs ändå. För mig som varit just på Vassi fler gånger än vad jag kommer ihåg förra vintern, så var en bra dag i liftsystemet välbehövligt för benen. För att klara av att åka det man turar till krävs lite åkning i benen, i alla fall för mig. Sen att just Vassi får många besök är, precis som du skriver, inte särskilt konstigt. Det tar max 10 minuter att köra dit, både med bil och med skoter. Har du skoter är du dessutom hemma i Gränsen igen efter mindre än två timmar, eftersom du slipper anmarschen. Sen att minst fem eller sex av dessa otaliga åk på Vass i vintras var framsidan i riktigt fin sol har också med saken att göra. Samt att det gick att kombinera med en dag i liftsystemet, eller en dag på jobbet. Men jag tycker verkligen det är konstigt att inte fler svenskar ser en resa till fjällen som just en resa till de faktiska fjällen, utan istället ser det som en resa till stolliftar och värmestugor. Absolut att den stora massan skidsemestrar eftersöker just det, och det behövs för tillväxten av skidåkare, men de som gillar naturupplevelser och bra snö? Åk till Jäckvik! Till Dikanäs eller Marsfjällen! Hyr en stuga i Tängvattsdalen! Eller varför inte bo några dagar på Låkta? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Våga vara norrman
Tillbaka
Topp