Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Våga vara norrman
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="farsan56" data-source="post: 1208064" data-attributes="member: 145369"><p>Jisses Oscar, det var en redig (men välbehövlig) smäll på käften. Att folket i Norge har en helt annan syn på bergsliv än vad vi har i Sverige det är ingen hemlighet.</p><p>Talar av egen erfarenhet då jag har varit bosatt i norsk fjällmiljö.</p><p>Eftersom de flesta bor i områden utan fjäll gäller det ju att maximera upplevelsen väl på plats. Så jag kan förstå hetsen, jag var likadan när jag bodde söderut.</p><p>Nu när vi bor vid bergen så kan man ta det lugnare. Ex. när hustrun kommer hem från jobbet, på med pjäxor, hudar och pannlampa i hallen. Sen knata upp i skogen till Totthummeln för ett åk ner till Björnen. Huda på och knata hem igen. Det stavas vardagslyx och skänker ro i själen. Det behöver inte alltid vara så stort och mäktigt. Jag gillar tystnaden och lugnet i skogen, där laddar jag mina batterier i samma takt som pannlampan laddar ur. </p><p>Men jag har nog alltid haft förmågan att finna det stora i det lilla, alla är vi olika.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="farsan56, post: 1208064, member: 145369"] Jisses Oscar, det var en redig (men välbehövlig) smäll på käften. Att folket i Norge har en helt annan syn på bergsliv än vad vi har i Sverige det är ingen hemlighet. Talar av egen erfarenhet då jag har varit bosatt i norsk fjällmiljö. Eftersom de flesta bor i områden utan fjäll gäller det ju att maximera upplevelsen väl på plats. Så jag kan förstå hetsen, jag var likadan när jag bodde söderut. Nu när vi bor vid bergen så kan man ta det lugnare. Ex. när hustrun kommer hem från jobbet, på med pjäxor, hudar och pannlampa i hallen. Sen knata upp i skogen till Totthummeln för ett åk ner till Björnen. Huda på och knata hem igen. Det stavas vardagslyx och skänker ro i själen. Det behöver inte alltid vara så stort och mäktigt. Jag gillar tystnaden och lugnet i skogen, där laddar jag mina batterier i samma takt som pannlampan laddar ur. Men jag har nog alltid haft förmågan att finna det stora i det lilla, alla är vi olika. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Krönika: Våga vara norrman
Tillbaka
Topp