Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Lika barn leka bäst?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1179082" data-attributes="member: 34110"><p>det här var så bra skrivet att jag vill stödja och lyfta fram det igen:</p><p></p><p>Av: Utter 2012-03-29 17:26</p><p>Problemet ligger snarare i kulturellt arv och inställning. Det finns ingen anledning till att tjejer inte skulle kunna köra lika stora hopp eller göra lika svåra trick. Det finns inga fysiologiska anledningar till skillnaderna som finns i dagsläget. Se bara på yngre killar som är både lättare och svagare än tjejer. Ingenting som hindrar dem att köra dubblar/tripplar.</p><p></p><p>Så efter allt det där svamlet, kontentan är att jag inte tror på den utvecklingen som Kristi förespråkar. Jag tror bara att det skulle cementera en skillnad mellan könen som egentligen inte finns där. Låt istället tjejerna tävla mot killarna och "tvinga" dem bli bättre.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1179082, member: 34110"] det här var så bra skrivet att jag vill stödja och lyfta fram det igen: Av: Utter 2012-03-29 17:26 Problemet ligger snarare i kulturellt arv och inställning. Det finns ingen anledning till att tjejer inte skulle kunna köra lika stora hopp eller göra lika svåra trick. Det finns inga fysiologiska anledningar till skillnaderna som finns i dagsläget. Se bara på yngre killar som är både lättare och svagare än tjejer. Ingenting som hindrar dem att köra dubblar/tripplar. Så efter allt det där svamlet, kontentan är att jag inte tror på den utvecklingen som Kristi förespråkar. Jag tror bara att det skulle cementera en skillnad mellan könen som egentligen inte finns där. Låt istället tjejerna tävla mot killarna och "tvinga" dem bli bättre. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Artikelkommentarer
[Artikel] Lika barn leka bäst?
Tillbaka
Topp